Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Zoals eerder gezegd, dat heb ik dus ook bij m'n Charvel gedaan; maar dan tremstopper van brass ipv claw. Wel noise-less springs uit Polen besteld, om die 'kerrang' te weren als je je trem loslaat na een flinke duikvlucht.
    De toename in laag, body in je sound is substantieel. Naar mijn mening ook niet zozeer een kwestie van prioriteiten, maar het fixen van je basis-tone, waar een Floyd hoe dan ook afbreuk aan doet (t.o.v. fixed bridge/string through body).
    Kijk, Bourns pots (waar ik zelf wel bij zweer vanwege de kwaliteit en de perfecte draaiweerstand) t.o.v. Alpha of CTS lijkt me eerder een gevalletje cork-sniffing of lagere prioriteiten, maar zo'n brass tremblok van 2 à 3 tientjes...eigenlijk verplichte kost.
    Die noiseless veren heb ik ook van FU Tone. Om eerlijk te zijn vraag ik me af of ik niet minstens zo goed af was met zoiets:



    Was wel een stuk goedkoper geweest.

    Aan m'n Gotoh floyd zat op zich ook al een brass sustain block, zit er bij Gotoh al standaard op. Maar het dikkere blok van in mijn geval Fu Tone maakte wel echt veel verschil. Da's inderdaad zo ongeveer het fixen van je basis geluid.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Ik ga morgen ff de lengte opmeten en zo'n brass block bestellen voor beide trems.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Heeft zo'n brass block en dergelijke ook zin als de Floyd al plat op de body ligt? Het verschil tussen plat op de body en zwevend is in mijn ervaring best groot, maar geen idee of een ander block nog nut heeft als de Floyd reeds goed contact maakt met de body.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Yep, maakt echt nog behoorlijk uit. Die van mij zit ook plat op de body, maar het verschil was echt wel om blij van te worden.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Mijne zweeft flush boven de body.
    Ben bwnieuwd naar het verschil.
    Ik bestel meteen 3 stuks, 1 voor de Schaller, 1 voor de Kahler Spyder, en 1 voor een Kahler 2520 Tradtional die ik dit weekend op MP op de kop heb getikt voor een later projectje.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 18 september 2017 om 22:09

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Die noiseless veren heb ik ook van FU Tone. Om eerlijk te zijn vraag ik me af of ik niet minstens zo goed af was met zoiets:



    Was wel een stuk goedkoper geweest.

    Aan m'n Gotoh floyd zat op zich ook al een brass sustain block, zit er bij Gotoh al standaard op. Maar het dikkere blok van in mijn geval Fu Tone maakte wel echt veel verschil. Da's inderdaad zo ongeveer het fixen van je basis geluid.
    Die veren van mij uit Polen waren alsof ze zo'n polyurethaan coating hebben gekregen, of dat plasti-dip achtige spul. Waren niet duur i.i.g. Eurootje of 6 meen ik.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik plakte vroegah een paar strippen isolatie aan de binnenkant van het veren afdekplaatje.

    Een leuke site over Kramer en Floyd Rose.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top