Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 17 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 168

Discussie: Jazz soleren

  1. #111
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ja maar foute noten kunnen zo fout klinken dat het ook echt vals klinkt.

  2. #112
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Context Brad. Als jij een Bb of Eb wilt spelen over Neil Young moet je dat vooral doen. En je had t over valse noten, niet foute noten. Valse notem komen door een slecht gestemd instrument of een slechte techmiek. Foute noten zijn noten zijn noten die je niet had willen spelen.

    Er al achter wat transponeren is? Het verneukeratieve is dat je wat termen kent en daar graag mee strooit maar je ken hun betekenis niet. Zie mijn koekkoek opmerkingen waarbij ik hints geef over wat je fout zegt. Die laat je dan zoals gewoonlijk weer liggen. Alsof je niet wilt leren ofzo.
    Had je deze post van mij soms gemist? Een mens kan een foutje maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Klopt transponeren is bijvoorbeeld de akkoorden van een nummer dat in c staat naar d zetten. Een c akkoord wordt dan een d en een Em een F#m.

    Moduleren is het juiste woord. Even een vergissing.

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Had je deze post van mij soms gemist? Een mens kan een foutje maken.
    Gemist. Jij de rest van mijn post gelezen? Je maakt nog wel meer fouten. Mij worst wezen maar zie niet graag dat meelezers jouw fouten overnemen.

  4. #114

    Standaard

    Het kan zijn dat die Brad gelijk heeft, ik weet alleen niet of er drank en drugs in het spel is maar het klinkt zwalkend en dope.

    http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160929_02492428

    (Aangezien het van een leuke informatieve topic naar geirriteerd gezwets is gegaan, kan deze meer dan hilarische grap of protest tegen de gevestigde jazz elite er ook wel bij) 🤗

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Geniaal, alleen nog "hier en daar een beetje opleuken".

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat een noot nooit fout is, ik weet het niet. Neem het nummer Helpless van Neil Young. Een eenvoudig nummer dat in c staat. Als je daar een solo over speelt en je speelt de noten Eb en Bb klinkt het toch echt niet.
    Jaja, ik zei juist wel dat er foute noten zijn. Als ik langzamer moet schrijven moet je het zeggen hoor!

    Ik zei wel, theoretisch is er niks fout maar dat moet ik herstellen, je kan je verschrijven.
    Gebeurt mij wel eens, al die lijntjes zitten zo dicht op elkaar.

    Dat filmpje van fabrieksinstellingen is hilarisch. Doet me kwa vibe denken aan Joe Zawinul en albums van Davis als Big Fun en On the Corner.
    Nou was die Zawinul een virtuoos en zijn die 70's Davis albums sexy as hel maar het is waar, het is een dun lijntje tussen geniaal en gekte en voor de buitenstaander is het 1 pot nat.
    Of zoals Han zou zeggen, dat geklieder van die Appel doet mijn kleindochter met haar vingers.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 oktober 2017 om 11:54
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    De saxofonist en bassiste doen helemaal niets. De drummer is de enige waardoor t enigszins in de buurt van muziek komt.

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Het is mij allemaal te ingewikkeld. Ik hou het wel bij de aanpak van Hendrix, gewoon om de greep heen, á la Axis Bold as Love en Little Wing. Waar ik een onbedoelde "foute" noot speel, schuif ik hem wel door naar een plek waar ie wel klinkt. Dan wordt mijn akkoordenspel nog enigszins interessant.
    Nummers met modulaties speel ik gewoon niet.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    I fully agree, grote fan van de Hendrix methode.
    In feite is het raar dat je nauwelijks die aanpak tegenkomt, het werkt zou je zeggen.
    Denk dat het te maken heeft met de traditionele manier van denken zoals Bach ooit ontwikkelde met zijn welgetempereerde klavierstudies waar de docenten verder op borduurden.
    Hendrix had moeten doen wat Vai deed, je methode publiceren in een magazine met grote oplage.
    Als Vai alles voor zichzelf gehouden had zaten we nog steeds te kloten met een tremdive op papier te krijgen en de Brads zouden zeggen, het zit niet in een modi dus het is fout.
    Of vals.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 oktober 2017 om 12:22
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Als het klopt wat ik denk dat jullie bedoelen is die Hendrik methode behoorlijk geïntegreerd in de standaard jazz solo trucjes hoor. Je bedoelt met semitonen omhoog en omlaag om de noten van t akkoord heen spelen? Als jullie weer snappen wat ik bedoel?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top