Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31

    Standaard

    je heb iig een paar leuke stukjes op gitaarnet al mensen bv fenix les paul googlen

    andere leden hebben hier behoorlijk voor op hun lazer gekregen

    maar soi
    su6 met den handel

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    je heb iig een paar leuke stukjes op gitaarnet al mensen bv fenix les paul googlen

    andere leden hebben hier behoorlijk voor op hun lazer gekregen

    maar soi
    su6 met den handel
    Zo komt splinter door de winter.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zo komt splinter door de winter.
    Wijs gezegde. Als ik wat ouder was, zou ik waarschijnlijk ook nog weten wat t betekende

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Wijs gezegde. Als ik wat ouder was, zou ik waarschijnlijk ook nog weten wat t betekende
    De beste grappen zijn grappen die je moet uitleggen toch

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik help ff. Wat van Google gejat:

    De man in de straat, ook wel de Gewone Man genoemd, staat van oudsher bekend onder vele namen. Te denken valt aan Jan Modaal, Jan-met-de-pet, Jan Splinter, Jan Boezeroen, Jan Rap en Jan Lul (de tweelingbroer van Jan-met-de-korte-achternaam).

    De echte Jan Splinter leefde in de zestiende eeuw en was penningmeester van enkele tehuizen voor bejaarde nonnen in Delft en Schiedam. Toen Splinter zelf te oud was om te werken, dreigde hij midden in de winter op straat te worden gezet. Hij redde zich eruit door te suggereren dat hij koffers vol geld en waardepapieren had, die na zijn dood door het tehuis geërfd zouden worden.

    De naam is bekend geworden door een klucht: het Testament van Jan Splinter, een waerachtighe historie, uitgegeven door den verzamelaar der Veelderhande Geneuchlijcke Dichten, anno 1600.
    Door de uitdrukking "zo komt Jan Splinter door de winter" is zijn naam bewaard gebleven. Met de uitdrukking wordt bedoeld: een handigheidje gevonden hebben om te overleven.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #36

    Standaard

    Wow wat een mooie gitaar Sander-H. echt te gek!!
    Ik ben zelf ook niet iemand die naar merken kijkt in het algemeen, als het lekker speelt is het mij best :P
    Ik ben wel benieuwd hoe deze mooie plank klinkt, je hebt zeker niet een video of een geluids opname??
    Maar 5 kilo haha ik heb zelf een chambered les paul en die vind ik na een uur of 2 al zwaar worden hahah.
    Maar mooi ding man!! veel plezier ermee!!!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Thnx! Ik zal eens kijken of ik de mixer een keer aan de PC kan koppelen en eens wat geluiden opnemen.
    De pickups klinken erg PAF-ferig . Ze meten 8,3k en 8,7k dus dan kan wel ongeveer.

    Maar ik heb ondertussen wel gemerkt dat het geen gitaar voor op het podium is. Zelfs met een dikke brede strap merk je toch wel het gewicht om je nek. Maar voor thuis, zittend, prima te doen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Wederom veel dank aan mijn goede vrienden bij de Used Products voor deze beauty.
    Het filiaal aan de Kruisstraat kun je een paar weken overslaan.

    De vestiging van Used Products aan de Kruisstraat in Eindhoven is op last van de burgemeester tot 6 januari gesloten vanwege het aanbieden van gestolen goederen.
    Wie weet hoe ze aan die mooie Fenix Les Paul zijn gekomen...
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik heb er vorige week nog een Fender Deluxe Power strat bevrijd. Dat ding was zwaar mishandeld door de vorige eigenaar maar is ondertussen weer hersteld naar volle glorie
    De vorige eigenaar vond het gat voor de tremolo bar in de Fishman piezo brug niet mooi en had het gat maar volgegoten met superlijm en er een houtschroef in geduwd..... (creëerde wel een mooie mogelijkheid voor afdingen) Aceton to the rescue!
    Verder nog een Seymour Duncan uit de brugpositie gehaald en er weer een Fender humbucker in terug gezet. Drie kilo soldeertin van de potmeters gehaald en alles weer netjes aangesloten, schoongemaakt en afgesteld.

    Ik houd wel van die Used products winkels.

    Ik zou er vandaag of morgen weer langsgaan want ze kregen wat gitaren binnen, zucht.....
    Die burgemeester moet zich niet gaan bemoeien met mijn gitaarverzameling joh!

    Nu moet ik het doen met de Aria Pro II The Cat die ik maandag voor een paar tientjes uit Lelystad heb meegenomen, en die is nu bijna af

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Thnx! Heb ik zeker wat aan, alle info is welkm.
    Knap dat je dit soort dingen onthouden hebt, ik weet al niet meer wat ik gisteren gegeten heb
    (Of had je nog egens een prijslijst bewaard?)
    Ik kreeg van mijn vader in 1991 een Gibson Les Paul Studio,toen-ie zag dat ik er echt voor ging,niks anders deed dan spelen,en dat die langharige leren jacks waar ik mee omging eigenlijk geoon heel lieve en beleefde welgemanierde jongens waren.Daar betaalde hij toen 1395 gulden voor.En omdat-ie zelf in de grammofoonplaten zat en mijnheer Dijkman wel kende kreeg ik de koffer er bij.Ja,dat soort dingen blijven ondanks alle alcohol gewoon toch helder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top