Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard Versterker/cabinet en temperatuursschommelingen/(vries)koude

    Ik overweeg een goede lampenversterker te kopen om hem te gebruiken in mijn vrijstaand vakantiehuisje omdat ik daar met meer volume kan spelen dan thuis op mijn appartement . Evenwel in de winter wordt daar niet verwarmd indien ik niet aanwezig ben. Kan de koude (in zeer
    extreme gevallen vrieskoude) schade veroorzaken aan de amp of cabinet ? Maakt het een verschil uit of het een amp met printplaten of point to point wiring betreft? Kan het kwaad indien ik in de winter de temperatuur in de kamer vrij snel de kamertemperatuur verhoog indien ik begin te verwarmen ?

    Het is in mijn vakantiehuisje niet vochtig en met overige elektronische apparatuur (radio, digitale piano) heb ik nog nooit problemen gehad.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    De temperatuurschommeling kan geen kwaad zolang het maar geleidelijk gaat. Maar...... een ander punt is vocht. In een koude omgeving vormt er kondens en dat zal je amp geen goed doen. Mooi voorbeeld te zien op mijn site al was dat een extreem geval.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Bedankt. Miscchien is het dus beter om uit te kijken naar een
    head +combo zodat ik de head kan meenemen bij erge koude.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Zijn lampenamps overigens gevoeliger dan andere elektronische apparatuur voor dit probleem ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Zijn lampenamps overigens gevoeliger dan andere elektronische apparatuur voor dit probleem ?
    Daar zit idd verschil in. Een buizenamp zal eerder storing gaan geven bij oxidatie maar is wel meer vergevingsgezind. Daarmee bedoel ik dat er niet snel zware schade zal optreden. Een transistoramp kan wel heel veel schade oplopen als daar eenmaal een storing door oxidatie optreed.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Bedankt voor de informatie. Ik overweeg nu een vox ac 15 head. Doe kan ik bij echt koud weer gemakkelijker stockeren in een verwarmde plaats.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top