Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard zelfbouw Ibanez ST9 clone?

    Aangezien ik eens een keer wat wil gaan proberen met een overdrive voor het gainkanaal van mijn versterker, en ik daarbij toch steeds weer in de tubescreamer hoek uit kom (waarbij ik de Ibanez ST9 toch wel heel erg gaaf vind, maar véél te duur, en voor de prijs van een Maxon ST9-Pro+ kun je ook héél veel andere goede overdrives vinden), en verder ook weleens zoiets zelf in elkaar zou willen proberen te zetten, vroeg ik me af of dit een project is wat als eerste zelfbouw een beetje te doen is?

    Uiteraard is dit afhankelijk van het niveau; en dat is in mijn geval dat ik nog nooit aan een printje gesoldeerd heb.
    Tekening lezen zal nog wel lukken, maar om in-depth daaruit af te leiden wat dat component dan precies zal doen, daar ga ik niet vanuit dat ik dat kan.


    Ik had hier een printje gevonden:
    https://aionelectronics.com/project/...tube-screamer/

    Heeft iemand ervaring met deze site? Is dit kwalitatief nog een beetje ok? Beetje oefenen is leuk, maar het doel is wel iets dat werkt...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Als je wil oefenen neem dan liever een paar stukken koperdraad. Heb je dat onder de knie ga je aan een pedaal beginnen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Oh, maar elementen / potmeters / condensatoren in een gitaar solderen lukt wel hoor, kabels solderen ook.
    Maar op een printje is toch allemaal wat minder lomp, zeg maar.

  4. #4

    Standaard

    Veel succes met het scoren van een dual pot van 20k met een reverse log (C) taper.

    Oh wacht.. hij heeft em geconverteerd naar een 100kC..... "iets" minder lastig.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hmm, ok.
    Ik heb de onderdelen niet bij elkaar gezocht, maar als ik het goed begrijp is "much easier to find" nog niet helemaal waar...
    Wel een goeie om eerst te checken sowieso!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hmm, ok.
    Ik heb de onderdelen niet bij elkaar gezocht, maar als ik het goed begrijp is "much easier to find" nog niet helemaal waar...
    Wel een goeie om eerst te checken sowieso!
    Totaal los van het onderwerp is het altijd handig om eerst te kijken of je aan de spullen kunt komen, voordat je begint te bouwen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Absoluut.
    Maar als dit toch niet te doen is als beginner hoef ik ook de onderdelen niet te zoeken

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Alles is realtief. Vanochtend een Action klokje bouwpakket samen met een jongere in elkaar gezet..... bleek toch best moeilijk te zijn.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 2 september 2017 om 21:56 Reden: typo

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hahaha, zo heb ik ooit een kastje bij leenbakker gekocht. Montagetijd was 30 minuten met twee man, maar er zijn een zaagmachine, bovenfrees en boormachine aan te pas moeten komen om dat ding in elkaar te krijgen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hahaha, zo heb ik ooit een kastje bij leenbakker gekocht. Montagetijd was 30 minuten met twee man, maar er zijn een zaagmachine, bovenfrees en boormachine aan te pas moeten komen om dat ding in elkaar te krijgen.
    Als je eenmaal één deurtje verkeerd hangt......


    Nahja, op m'n werk hebben we andere uitdagingen. Het meisje bedoelde het goed, wij ook toen we het bouwpakket kochten en uiteindelijk heb ik 'm zelf maar in elkaar gezet.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top