Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Spuiten body ( gaat het goed zo)

    Ik heb in het verleden wel vaker dingen gespoten, een fiets bijvoorbeeld en een trapleuning.

    Nu voor het eerst een gitaarbody in nitro.

    Body eerst gesealed, geschuurd en drie lagen primer ( in 2 dagen) en tussen de eerste en 2e laag een paar uur.

    Wat me opvalt is dat de body nu pas voor 50% gecovered is in wit ( witte primer). De wood grain is nog zeer goed te zien. Het laatste wat ik wil is te dik spuiten, ivm druipers e.d. maar moet ik nu gewoon rustig doorgaan totdat ik tevreden ben, of moet ik het toch dikker spuiten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    welk hout is het? zowat alles behalve maple en alder moet je eerst grondig grainfillen. Anders ga je liters primer en lak nodig hebben om dat op te vullen, zeker bij essen en mahonie. Enfin liters niet, maar wel heel veel En die lak gaat dat ook nog es in de pores zakken later.

  3. #3

    Standaard

    Elzenhout. Maar dient hiervoor niet de sealer? Dat ging namelijk perfect. Alder dus.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    elzen kan ook wel poriënvuller gebruiken hoor (best in 2 keer). sealer zorgt denk ik meer dat de body minder lak 'opslorpt'. filler (vuller) zorgt echt voor de opvulling van de poriën en is uit mijn ervaring en niet over te slagen stap als je na 5 laklagen niet gefrustreerd rond wil lopen

    als je zelf aangeeft dat het nog zeer goed te zien is, zou ik de primer er even terug afschuren en eerst fillen.

  5. #5

    Standaard

    Ok thanks voor de tips!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ja, als ik zelf Elzen gebruik, doe ik toch ook porefiller. bespaart veel primer

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Eerst een paar laagjes epoxy of rustins doet wonderen. Dat deed fender in het jaar 0 ook met fullerplast of id. En dan een paar laagjes nitro erover dan klinkt ie meteen veeeeel beter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    dat van de klank is uiteraad bullshit maar nitro heeft zijn pluspunten : veroudert mooi en vooral: ook bij een hoogglanslak zie je het verschil, kan het moeilijk omschrijven...een soort fluweligheid ofzo.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik hou ook niet van relic en mooi verweerd. Dat zal erook mee te maken hebben. Geef mij maar een mooie strakke gitaar.

  10. #10

    Standaard

    Ik hou van de lucht van nitro

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top