Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Tuner/stemapparaat

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard Tuner/stemapparaat

    Dag allemaal,

    Mijn stem apparaatje heeft helaas een ongelukje gehad en heeft hierbij het lootje gelegd. Nu ben ik op zoek naar een degelijk stemapparaatje voor niet al te veel geld. Liefst eentje die op de kop van de gitaar geklemd kan worden van de elektrische en akoestische gitaar. (Zo gebeuren en ook geen ongelukjes meer ) Iemand een aanradertje?

    grtzz,,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Ik heb laatst voor mijn akoestische dat clip on tunertje van thomann gekocht voor 5,-. Werkt prima.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ar250artist Bekijk bericht
    Ik heb laatst voor mijn akoestische dat clip on tunertje van thomann gekocht voor 5,-. Werkt prima.
    Die heb ik ook. Kost 3,90 momenteel en werkt prima.


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    En totdat hij in de brievenbus valt kun je je smartphone gebruiken. Tig tuner apps beschikbaar. Zelf op dit moment Da Tuner lite in gebruik (android).
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Op m'n aaifoon gebruik ik GuitarTuna, werkt verbazingwekkend goed!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik had die van Thomann al gezien inderdaad. heeeel cheap, vandaar dat ik aan de kwaliteit nogal twjfelde. Maar zo te merken zijn jullie er positief over, dus ik ga m dadelijk bestellen, thnx! En voor de tussentijd maar even een app inderdaad

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Ik had die van Thomann al gezien inderdaad. heeeel cheap, vandaar dat ik aan de kwaliteit nogal twjfelde. Maar zo te merken zijn jullie er positief over, dus ik ga m dadelijk bestellen, thnx! En voor de tussentijd maar even een app inderdaad
    Nou...., ik heb 'm ook, maar ik ben er minder over te spreken. D.w.z., als je in je uppie met je akoestische gitaartje op de rand van je bed zit te spelen, dan werkt het ding prima. Het is een zenuwenlijer van een apparaatje, met z'n gewiebel en z'n gezoek, maar het functioneert. Klem het ding echter niet op je elektrische gitaar, terwijl je met je bandje repeteert of optreedt. Daarvoor is ie echt niet stabiel genoeg.

    Maar goed, het ding kost je geen kut en het werkt wel degelijk, zij het niet onder alle omstandigheden even goed. Maar je valt er geen buil aan. En het schermpje is ook goed af te lezen. Ik durf hier zelfs glashard te beweren dat het voor het geld een topding is, dus...

    Excuus, ik realiseer me ineens dat dit topic alweer uit augustus stamt. Ik mag er gevoeglijk vanuit gaan dat je reeds tot aanschaf over bent gegaan. Ik hoop dat je er plezier van hebt.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 11 oktober 2017 om 05:05
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wekt op mijn elektrische gitaren prima hoor.

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het beste stemapparaat is de oude welbekende stemvork in combinatie met je oren. Het vergt enige volharding en training maar als je het eenmaal op gehoor kan ben je er blij mee.
    Laatst gewijzigd door Brad; 11 oktober 2017 om 11:47

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het beste stemapparaat is de oude welbekende stemvork in combinatie met je oren.
    Niet mee eens; in een bandje in een zaal stemmen met een stemvork is niks.
    Bovendien vind ik het onprofessioneel, en vooral spuugirritant als gitaristen niet "stil" stemmen in dergelijke situaties.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top