Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Waar je duim plaatsen?

    Wat vinden jullie van deze techniek?


    Ik heb het uitgetest vandaag en de hoeveelheid ontspanning in je hand die het oplevert is echt on-ge-lo-ve-lijk.

    Verder hoef je maar één beweging te leren in je hand.

    Het enige waar ik mee zit is, dat ik niet weet of als ik deze techniek doorzet hoe goed ik dan van snaar na snaar kan hoppen.

    Als je bijv een rif hebt met +-2 octaven E snaar, G snaar E snaar, kun je dan met deze techniek er snel genoeg bij zijn? Is het de moeite om dat te oefenen zodat dit mijn standaard techniek wordt?

    En kun je hier uiteindelijk het snelst mee spelen of moet je toch echt je duim óp de snaar laten rusten ipv erboven om het snelst te spelen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Moet ik ook eens proberen. Duim rust nu vaak op het halselement of de zijkant van de toets bij de neckpocket.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Interessante techniek. Lijkt me zeker de moeite waard. Het lijkt me voor oktaven ook een betere techniek. Je hoeft je hand niet meer te strekken (spanning). Hoe minder spanning, hoe soepeler het speelt denk ik.

  4. #4

    Standaard

    Ik merk dat ik een mengvorm toepas van deze techniek en de typische 'duim op het nekelement'... Ik plaats mijn duim op verschillende plaatsen, namelijk op het nekelement bij het bespelen van de e-snaar, op de e-snaar bij het bespelen van de a-snaar enzovoort. Dit ga ik toch ook eens proberen...
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Dacht al......de hals duim. Dat moet ik zien.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top