Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het mooie zou dan zijn als je het minimale volume kunt instellen, dus dat je de range van het volumepedaal aanpast; zeg maar volumepedaal helemaal dicht = slag, volume helemaal open = solo. Dan kun je daar tussenin nog spelen, maar ook vrij makkelijk/snel naar je twee uitersten toe.
    Maar volgens mij hebben láng niet alle volumepedalen deze functionaliteit.
    Met een "full range" volumepedaal steeds terug naar je slagvolume lijkt me lastig om weer steeds precies op hetzelfde volume terug te komen. En daarmee tevens een ramp voor de geluidsman.
    Mijn volume pedaal (Boss FV-500-H) heeft dat idd.
    Onze andere gitarist doet on the fly maar wat met zijn volume pedaal dat van 0 - 100 gaat. Dat is inderdaad een drama qua consistentie. Feitelijk ga je dan steeds iets harder waardoor iedereen weer denkt (of iig onbewust zo handelt) dat ie ook maar iets harder moet.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Carl Martin Hydra Boost in de effects loop. Mijns inziens neutraler dan de LPB-1.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Bedankt voor de reacties mannen! Overigens, een volumepedaal (met een instelbare minimale stand) heb ik maar werkt in mijn geval niet, vooral te traag.
    Ik zoek echt n dB booster die 10 tot 20 dB er bij kan geven en die er gelijk is als ik m aantrap.
    Iemand ervaring met de Xotic RC Boost of "vergelijkbare" boosters?

  4. #14

    Standaard

    Ik heb de Mooer Pure Boost. Prima ding, volgens mij een clone van de RC Boost.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Ik gebruik een fulltime fatboost. Niet helemaal neutraal want maakt het geluid iets dikker wat bij solo's geen probleem is (voor clean zou je hem bijna altijd aan zetten). En met de tone draai ik er iets hoog af voor een wat ronder solo geluid. Met de boost aan heb ik echt een grote stap in volume zodat de solo's lekker boven de begeleiding uitkomen. Werkt uitstekend.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Als ik een duit in het zakje mag doen... ik heb sinds kort de TC Electronics Spark Mini en die bevalt mij erg goed. Een klein extraatje is dat de schakelaar niet alleen traditioneel aan/uit schakelt maar dat je hem ook ingetrapt kunt houden en hij aan blijft totdat je hem weer loslaat. Handig als je heel kort iets wilt boosten...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #17

    Standaard

    nee hoor, met gain. Geen modern metal high gain maar classic rock/hard rock dan weer wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Speel jij voornamelijk clean?
    Met vervorming gaat dit -voor mij althans- niet werken.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    nee hoor, met gain. Geen modern metal high gain maar classic rock/hard rock dan weer wel.
    Dan nog krijg je geen volume boost als je met je gitaarvolume werkt en helemaal niet als Jerome juist 10 tot 20 dB wilt hebben.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties mannen! Overigens, een volumepedaal (met een instelbare minimale stand) heb ik maar werkt in mijn geval niet, vooral te traag.
    Ik zoek echt n dB booster die 10 tot 20 dB er bij kan geven en die er gelijk is als ik m aantrap.
    Iemand ervaring met de Xotic RC Boost of "vergelijkbare" boosters?
    Traag? Je trapt het gelijk in als een normaal pedaal alleen hoor en voel je geen "click".
    Maar zo te lezen heb je eigenlijk je oog al laten vallen voor de RC Boost dus ik zou zeggen ga m ergens testen.

  10. #20

    Standaard

    Ik ben hier ook jaren mee 'aan het worstelen' geweest. Nou niet zo erg maar wel mee bezig geweest.
    Eerst jaren met een zo clean mogelijke booster voor de input gespeeld. Geen bruikbare fx loop op een oude 800. Het ging wel enigszins maar feitelijk kreeg ik er vooral meer gain bij en weinig volume. Logisch ook als de voortrap al vrijwel verzadigd is.

    Een booster in een goede fx loop gaat volgens mij een prima resultaat geven.
    Maar ik heb uiteindelijk maar een schakelbare MV in mijn versterker gebouwd en dat vind ik toch de beste oplossing.
    Volume pedalen vind ik niks.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top