Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard Solovolume opkrikken

    Ik zoek een pedaal om mijn solovolume op te krikken, zonder dat het de sound al te veel veranderd.
    En het liefst met true bypass
    Ik lees goede verhalen over de Xotic RC Boost.
    Wat zijn jullie ervaringen met dit pedaal?
    En zijn er misschien pedalen die beter of beter geschikt zijn voor wat ik zoek?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    EHX Nano LPB-1 Linear Power Booster. Kleurt je sound niet. Kost niet veel.
    Heb je een effectsloop in je amp? Als je dit pedaal in je effectsloop zet werkt het pedaal perfect als volumeboost.
    Zet je 'm vóór je input, werkt ie al snel als gainboost, behalve natuurlijk als je clean speelt, dan zal het ook als volumeboost werken.
    Oh ja: én True bypass!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Solovolume opkrikken

    MXR micro amp. Goedkoop en goed


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik meestal een Morley volumepedaal achter m'n effecten en overdrive/voorversterker. Voluit is dan je leadvolume. Die Morley is een optisch pedaal en heeft dus geen potmeter, waardoor je tone in tact blijft.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Als je doel echt meer volume is bij een gelijkblijvend geluid werkt inderdaad een volumepedaal prima, heb ik ook een tijd gedaan. Het voordeel daarvan vond ik dat je niet altijd voluit moet. Bijvoorbeeld als je een keer een riedeltje/lickje speelt achter de zang. Dan wil ik wel eens net wat meer volume (omdat je met lickjes op 1/2 snaren gewoon wat minder volume hebt dan wanneer je akkoorden loopt te hakken) maar niet meteen het solovolume.
    Echter is het intrappen van een volume pedaal net iets omslachtiger dan het indrukken van een footswitch. Het is natuurlijk minimaal, maar kwam er soms niet lekker mee uit als ik tegelijk mijn solo volume wilde en ook direct mijn wah moest gebruiken.

    Over de liniair power booster heb ik ook goede verhalen gehoord, instant volume met een druk op de knop. Ik had op mijn laatste versterker een extra mastervolume zitten die schakelbaar was. Dan doe je eigenlijk hetzelfde en dat werkte prima.

    Tegenwoordig zoek ik het overigens meer in een iets andere eq instellingen (meer mids/hoog) en een compressor. Dan komt de solo er mi. toch net even wat dikker bovenop te liggen. Helemaal als je op het randje van oversturing zit kan je wat gain missen zodra je gaat soleren omdat je dan wat minder signaal in stuurt (ervan uitgaande dat je voluepot van je gitaar hetzelfde staat).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Gewoon een EQ pedaaltje in de fx-loop plaatsen en de level naar gewenste solo volume instellen. Wat ik doe is het laag en hoog van je EQ pedaal wat afkappen zo dat het wat strakker klinkt en niet te schreeuwrig. Wil je je solo iets meer aanwezig laten klinken dan doe je er wat meer mid bij en dat is zo handig aan een EQ pedaal inplaats van een boost pedaal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die Morley is een optisch pedaal en heeft dus geen potmeter, waardoor je tone in tact blijft.
    Bij deze quote heb ik toch wel mijn twijfels.

    Of je toon wel of niet intact blijft,lijkt mij onafhankelijk van het gebruik van een "normale" regelbare weerstand / potmeter versus een LED + LDR (of zoiets)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Als je doel echt meer volume is bij een gelijkblijvend geluid werkt inderdaad een volumepedaal prima, heb ik ook een tijd gedaan. Het voordeel daarvan vond ik dat je niet altijd voluit moet. Bijvoorbeeld als je een keer een riedeltje/lickje speelt achter de zang. Dan wil ik wel eens net wat meer volume (omdat je met lickjes op 1/2 snaren gewoon wat minder volume hebt dan wanneer je akkoorden loopt te hakken) maar niet meteen het solovolume.
    Echter is het intrappen van een volume pedaal net iets omslachtiger dan het indrukken van een footswitch. Het is natuurlijk minimaal, maar kwam er soms niet lekker mee uit als ik tegelijk mijn solo volume wilde en ook direct mijn wah moest gebruiken.
    Het mooie zou dan zijn als je het minimale volume kunt instellen, dus dat je de range van het volumepedaal aanpast; zeg maar volumepedaal helemaal dicht = slag, volume helemaal open = solo. Dan kun je daar tussenin nog spelen, maar ook vrij makkelijk/snel naar je twee uitersten toe.
    Maar volgens mij hebben láng niet alle volumepedalen deze functionaliteit.
    Met een "full range" volumepedaal steeds terug naar je slagvolume lijkt me lastig om weer steeds precies op hetzelfde volume terug te komen. En daarmee tevens een ramp voor de geluidsman.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Volgens mij hebben de meeste volumepedaal een volumeregelaar waarmee je dat af kan stellen. Tenminste ik heb dat wel op mn Roland FV-500.

  9. #9

    Standaard

    werken met je volume knop ? Standje 7 voor slag en open voor solo? i.c.m. verschil brug nek element....
    werkt vaak prima voor mij.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    werken met je volume knop ? Standje 7 voor slag en open voor solo? i.c.m. verschil brug nek element....
    werkt vaak prima voor mij.
    Speel jij voornamelijk clean?
    Met vervorming gaat dit -voor mij althans- niet werken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top