Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard HNGD ibanez as53-tf 5b-02

    Wou nog steeds een humbucker gitaar erbij hebben en mijn vorige aankoop van de Sanick lp was geen succes.
    Deze gitaar zien hangen en dacht dat voor dat geld nooit goed kon zijn een ES model voor 275 euro.
    Maar ik vond hem wel erg mooi en toch even goed bekeken. Het ding heeft een hele lichte burst en is op het randje van een meubel look maar vind de looks toch erg geslaagd. Hij zou tabasco bruin moeten zijn maar is meer chocolade bruin.

    Het ding is gewoon keurig afgewerkt en klinkt in mijn oren prachtig.
    De hals stond behoorlijk hol en het fretboard mocht wel wat olie hebben. Ook haakt hij wat bij het stemmen maar nadat ik even een d snaar door de gleuven heb gehaald, zijn de braampjes weg.Verder alleen de fabriekssnaren er af en gaan.
    Vrij dikke hals maar dat heeft mijn strat ook dus wel aan gewent en het voelt vertrouwd.
    Zoals ik al zei, keurig afgewerkt met een dunne laag lak erop. het enige wat een beetje tegenvalt is dat de studs van de brug wat ruimte hebben en de brug wat kan bewegen. met de snaren erop is hij muurvast dus de tijd zal het leren of daar nog wat aan gedaan moet worden.
    Hoe klinkt hij? van sprankelend tot vet. Strakke sound en niet modderig.
    Hier een video waarin hij vergeleken word met een Dot. Het model in deze video is niet van dit jaar maar het enige verschil dat ik kan ontdekken is het logo op de kop.
    Ook zelf even een stukje gemaakt met een looper en opgenomen met telefoon. is wat bassig en niet de beste kwaliteit maar geeft even een indruk.https://soundcloud.com/arnoldtims-76...p-ibanez-as-35

    SPEC
    neck type Artcore AS Mahogany set-in neck
    body Sapele top/back/sides
    fretboard Bound Rosewood fretboard w/White dot inlay
    fret Medium frets
    bridge ART-ST bridge
    tailpiece ART-ST tailpiece
    neck pickup Infinity R (H) neck pickup (Passive/Ceramic)
    bridge pickup Infinity R (H) bridge pickup (Passive/Ceramic)
    factory tuning 1E, 2B, 3G, 4D, 5A, 6E
    string gauge .010/.013/.017/.026/.036/.046
    hardware color Chrome
    NECK DIMENSIONS

    Scale : 628mm/24.7"
    a : Width 43mm at NUT
    b : Width 57mm at 22F
    c : Thickness 21mm at 1F
    d : Thickness 24mm at 9F
    Radius : 305mmR
    BODY DIMENSIONS

    a : Length 19 1/4"
    b : Width 15 3/4"
    c : Max Depth 2 5/8"

    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 27 augustus 2017 om 14:32 Reden: typo

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Mooi Lekker gespeeld ook.
    Die Epi is wel erg shiny in dat filmpje, daar moet bijna de zonnebril bij op
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ziet er strak uit die Ibanez. Maar de namen van die dingen he.... doet me altijd denken aan die auto's met net teveel letters achterop

    Als ik zie wat je tegenwoordig voor een paar honderd euro kan kopen dan begin ik me soms wat zorgen te maken over de waarde van mijn vintage Ibanez, en ander oud spul
    Met een goede setup spelen en klinken die nieuwe gewoon prima.

    En dat meubelbruin is weer helemaal hip joh! Toch? Of loop ik weer een trend achter? Ik wordt ook langzaam oud
    Heb vandeweek nog een bruin Matsumoko ding gekocht dus als ik moest kiezen tussen die Ibanez en die plastic Epiphone wist ik het wel.
    Veel plezier ermee.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Een Ibanez. Dat doet me deugd. Zouden meer mensen moeten doen. Gefeliciteerd

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Deze ziet er mooi strak uit!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    D00000ooooh. Heb je t merk gecheckt?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    wat is eigenlijk de bedoeling van de burst op de hals. zie het wel meer op onder ander ES modellen. Moet dat een kaal gespeelde hals voorstellen?
    vind het op zich wel mooi maar had liever gezien dat de burst op de voorkant ook wat nadrukkelijker zou zijn. overigens bevalt hij goed. door de kleine body en het grote blok dat in de body zit hij naar mijn mening een beetje tussen een lp en Es in maar heeft wel het echte sprankelende geluid van een Es.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 29 augustus 2017 om 08:42

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.329

    Standaard

    Ziet er echt heel goed uit, zou mezelf erdoor kunnen laten verleiden op een zwak ogenblik.
    Het is dat ik alleen nog maar oude rommel wil.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Het verbaast me ook hoe goed hij is afgewerkt en voor en achterkant zijn ook nog gewelfd, voor dat geld. Ik heb hem ook in een zwak moment gekocht maar zag hem een tijdje terug al hangen en kreeg hem niet uit mijn kop. Ik vind het ook erg lekker dat hij een beetje kleiner is dan een echte ES, de rand drukt nu niet zo in mijn ribben zoals mijn echte ES dat deed.
    ik heb nog een oudere gibson ES die opgeknapt moet worden en dat stel ik al jaren uit. Misschien dat de elementen van de Gibson er nog eens in gaan zolang die nog niet opgeknapt is. Ben benieuwd wat dat opleverd.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Een van de kostenbesparingen is dat de lak mat is en niet gepolijst. Maar onder mijn vingers is na een weekje spelen de lak al glimmend en dus gepolijst door mijn vingers.
    Nu geef ik niet heel veel om het uiterlijk van mijn gitaar maar vind die glimmende vlek wel opvallen. (Hij is nog nieuw dus maak me iets drukker om het uiterlijk)
    Ik denk dat ik de hele body maar ga opwrijven met wat auto polish.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top