Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Music Terug van weggeweest

    Hallo allemaal,

    Vroeger, lang geleden, in a galaxy far, far away...

    was ik hier lid. Een jaar of 6, 7 geleden denk ik. Daarna van alles gebeurt, met als netto resultaat dat ik nu in de USA woon en bij Microsoft werk. En nieuwe gitaardingen doe en probeer.

    Ik speel nog steeds graag op mijn oude Les Paul Custom. Ik gebruik een VHT SPecial 6 Ultra en in die setup verder geen effecten ofzo. Daarnaast speel ik graag op een ESP LTD EC-256, die ik van Roel overgenomen heb, ook al weer heel lang geleden, en waar Roel Duncan elementen ingezet had.
    Ik heb net een nieuwe gitaar aangeschaft waar ik met meer electronisch geweld op speel - een Mitchell HD-400 (http://mitchellelectricguitars.com/hd400-series/) waar ik DiMarzio EVO's in gezet heb om een maximaal Steve Vai resultaat te krijgen. Als effecten gebruik ik een Boss GT-Pro die ik via de USB direct op neem in Cubase, en in de loops van de GT8 switch ik een Mesa/Boogie Studio preamp, een Radial ToneBone Plexitube en een zelfgebouwde clone van een Carvin Legacy preamp.

    Ik ben inmiddels helemaal los op het zelf bouwen van kastjes. Ik maak zoveel mogelijk zelf: ik begin met een schema van een goed voorbeeld (in dit geval dus de Carvin Legacy V3 amp), daarvan heb ik een solid state versie ontworpen op basis van 2N5357 JFets, zelf een printplaat ontworpen en ge-etst en nu zelf de behuizing aan het maken.
    Mijn volgende project is een vergelijkbare preamp - ik wil het geluid nog wat verder tweaken maar de basis is goed - maar nu met 12AX7 in een 19" behuizing, met MIDI control en en nieuw type noise gate dat ik aan het ontwerpen ben. Ach, het houdt je van de straat.

    Muzikaal beweeg ik me tussen Vai en Segovia, en ook weer helemaal wild van de oude LPs van Steppenwolf en Alice Cooper en ban bezig een nieuwe CD op te nemen met mijn maat Mark. Dat is interessant want ik woon in Redmond, USA, en Mark in Brisbane, Aus.

    Als je tot hier gelezen hebt - bedankt voor je aandacht en ik hoop op dit forum een zinvolle bijdrage te kunnen leveren en ontvangen.

    -Rob

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Welkom terug, Rob!

  3. #3

    Standaard

    Welkom terug.
    the noenes at myspace:
    the noenes

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Redmond USA, klinkt goed, kom je daar weleens beren op de weg tegen ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top