Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Oh, ik heb er ook nog eentje zie ik. Je mag hem zo hebben.
    Roep maar.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #12

    Standaard

    Heb een jaar of 6 geleden halflange schroefjes gekocht. Heb bij alle gitaren waar de schroefjes boven de brug uitkwamen, de oude door de halflange vervangen.
    Iedereen die langskwam had bij toverslag schroefjes nodig, dus hoeveel ik er nog heb van de 100???

    Als t je boeit wil ik dat met een week of vijf wel even uitzoeken. Zo'n ashtray is mooi. Palmmuten is zooooooo 1980. Je doet toch ook geen haarlak in voor je gaat spelen? Nou dan; mooi aanbod van Obi.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    866

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Heb een jaar of 6 geleden halflange schroefjes gekocht. Heb bij alle gitaren waar de schroefjes boven de brug uitkwamen, de oude door de halflange vervangen.
    Iedereen die langskwam had bij toverslag schroefjes nodig, dus hoeveel ik er nog heb van de 100???

    Als t je boeit wil ik dat met een week of vijf wel even uitzoeken. Zo'n ashtray is mooi. Palmmuten is zooooooo 1980. Je doet toch ook geen haarlak in voor je gaat spelen? Nou dan; mooi aanbod van Obi.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik heb ook zo'n ding zat bij de E.C. Strat maar als ie er op zit heeft dat vaak invloed op het geluid van de hoge E zal dan wel ergens contact maken waar het niet is bedoeld. dus laat hem er meestal maar af.

  4. #14

    Standaard

    had er ook last op m'n tele
    maar op een een of andere manier heb ik er nu geen last meer
    ...wat ik onbewust heb gedaan kun je ook bewust doen,eens kijken naar de positie van je rechterhand en die aanpsassen

    may wor je zo binnen no time werelds snelst speedpicker !!!

    of neem een srv actie van 2cm dan heb je ook geen last die schroefjes meer

  5. #15

    Standaard

    Ik begrijp niet waarom Fender nog steeds van die scherpe schroefjes gebruikt. Ik heb ze ook op mijn American Special Strat.

    Als ik nu even voor mezelf spreek dan zitten die schroefjes eigenlijk alleen in de weg bij het palm muten. Als dat dus helemaal niet meer kan met zo'n cover dan lijkt het me een zinloze oplossing.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #16

    Standaard

    in principe simpel op te lossen
    maar wel saai

    hoogthe meheten van boutje en dan een halve mill lager de top/bottom wegdremelen
    weg naar prrobleem

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Wat Gus zegt.
    Fender gebruikt lange en korte schroefjes zodat ze flush met de zadels zijn.
    Ik kom wel eens strats tegen waarbij alles ver uit steekt, die zullen er later ingezet zijn.
    Neck shimmen ... gaan we niet doen....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18

    Standaard

    Obi, ik heb je een een prive bericht gestuurd.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Neck shimmen ... gaan we niet doen....
    Nee dat lijkt me ook een vrij overdreven oplossing. Mijn Haar strat heeft ook ver uitstekende schroefjes, het is niet ideaal maar ik ben eraan gewend. De oplossing is (zoals al genoemd) korte schroefjes kopen of de bestaande schroefjes aan de onderkant afvijlen. Ik weet alleen niet hoe dat zit met maten als je alle schroefjes gaat vervangen. Of het zomaar past?

    Zo'n kap lijkt me erg storend en in de weg zitten. Ik vind het op een strat ook niet mooi eruit zien.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Schroefjes zijn er in USA en metric.
    Het is onhandig en verwarrend maar het is niet anders.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top