Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard Hot Rails in Squier Tele

    Gisteren met groot plezier geluisterd naar een optreden van De Kat op het Noorderzon-festival in Groningen. Als ik het goed zag, speelde één van de gitaristen met SD Hot Rails in zijn strat. Mooi, vol geluid was dat. Nu ben ik al een tijdje aan het nadenken over iets humbucker-achtigs, en naar aanleiding van wat ik gisteren gehoord heb vraag ik me af of het de moeite waard kan zijn om een setje Hot Rails in mijn Squier Telecaster te laten zetten. Mijn idee zou zijn dat ik er echt goed mee wil kunnen scheuren, af en toe misschien zelfs richting de metal, maar clean of semi-clean toch ook nog een mooi helder geluid wil hebben. Zijn de Hot Rails daar een goede optie voor? En dan bedoel ik dus vooral de afwisseling scheuren/clean - dat je er goed mee kunt scheuren, had ik al wel begrepen. :-) Maar dat is niet het enige dat ik ermee wil kunnen doen.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  2. #2

    Standaard

    ik heb een SD hot rails in mijn strat en een "hot rail achtige" (GFS Lil Puncher XL) in mijn tele. Heb deze push/pull naar enkelspoel geschakeld en dan is clean niet slecht maar ik gebruik eigenlijk altijd de nek pickup voor clean.
    Maar goed op een bridge single coil vind ik clean vaak ook niks...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top