Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Is alles voor jouw een wedstrijd om zo bijdehand mogelijk te antwoorden?
    Zal wel aan mijn (gebrek aan) intelligentie liggen dat ik je niet volg?
    Ja het is een wedstrijd......

  2. #12

    Standaard

    Qua opname klinkt het al erg fraai over mijn studio monitoren! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat wat volgens mij helemaal goed gaat komen. Als de tracks er in de basis al zo goed op staan dan wordt afmixen en masteren een makkie denk ik zo :-) Mooie gitaar sounds ook!! Goed bezig Pasqual!

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Lekker hoor! Ik ben benieuwd naar de mix en hoe ook met name de drums gaan klinken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Qua opname klinkt het al erg fraai over mijn studio monitoren! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat wat volgens mij helemaal goed gaat komen. Als de tracks er in de basis al zo goed op staan dan wordt afmixen en masteren een makkie denk ik zo :-) Mooie gitaar sounds ook!! Goed bezig Pasqual!
    Thanks Lo! Ik ben ook erg benieuwd, zeker gezien het feit dat de toetsen ook nog opnieuw worden gedaan en de zang nog helemaal vanaf scratch gedaan moet worden! Daar gaan we nog veel werk aan krijgen maar gelukkig hebben we alle tijd. We hebben de opnames in de studio waar de basis is opgenomen uiteraard moeten betalen maar waar we de nieuwe tracks opnemen ( dus gitaar, zang en toetsen ) hoeven we niet te betalen. Gaan we wel doen want die knul werkt hard om dit voor elkaar te krijgen. Hij is een goede bekende van ons en gebruikt onze opnames als zijn studieproject. De studio-opnames heeft hij zelf ook opgezet, ingeregeld en vastgelegd. We hebben al te gekke opnames van hem gehoord van eerdere projecten.
    By the way; ik heb zelf al een domme fout ontdekt waar ik zelf ook beter bij had moeten nadenken: de basis is opgenomen met alle instrumenten in dezelfde ruimte, wel met schotten ertussen. Tijdens het rustige gitaarsolootje voordat de keys losbarsten hoor je het originele solootje van mij op de achtergrond. Dit zijn de overhead microfoons van de drums die dit hebben opgepikt. Dom! Had ik niet moeten meespelen op dat moment....
    Ik weet nog niet hoe we dit gaan oplossen ( misschien net doen alsof dit de bedoeling is... )

    De gitaarsounds: gain stukjes heb ik links en rechts apart ingespeeld met een iets andere sound.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Lekker hoor! Ik ben benieuwd naar de mix en hoe ook met name de drums gaan klinken.
    Bedankt Han! De drums dat gaat ( denk ik ) helemaal goed komen want diegene die voor ons opneemt en gaat mixen is zelf drummer.
    Hij speelt nu bij Amberjacks en heeft in een vorig muziekleven bij Callenish Circle gedrumd.


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Thanks Lo! Ik ben ook erg benieuwd, zeker gezien het feit dat de toetsen ook nog opnieuw worden gedaan en de zang nog helemaal vanaf scratch gedaan moet worden! Daar gaan we nog veel werk aan krijgen maar gelukkig hebben we alle tijd. We hebben de opnames in de studio waar de basis is opgenomen uiteraard moeten betalen maar waar we de nieuwe tracks opnemen ( dus gitaar, zang en toetsen ) hoeven we niet te betalen. Gaan we wel doen want die knul werkt hard om dit voor elkaar te krijgen. Hij is een goede bekende van ons en gebruikt onze opnames als zijn studieproject. De studio-opnames heeft hij zelf ook opgezet, ingeregeld en vastgelegd. We hebben al te gekke opnames van hem gehoord van eerdere projecten.
    By the way; ik heb zelf al een domme fout ontdekt waar ik zelf ook beter bij had moeten nadenken: de basis is opgenomen met alle instrumenten in dezelfde ruimte, wel met schotten ertussen. Tijdens het rustige gitaarsolootje voordat de keys losbarsten hoor je het originele solootje van mij op de achtergrond. Dit zijn de overhead microfoons van de drums die dit hebben opgepikt. Dom! Had ik niet moeten meespelen op dat moment....
    Ik weet nog niet hoe we dit gaan oplossen ( misschien net doen alsof dit de bedoeling is... )

    De gitaarsounds: gain stukjes heb ik links en rechts apart ingespeeld met een iets andere sound.
    Hoeveel grip heb je nog over de afzonderlijke kanalen of heb je verder geen overspraak?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Daar moeten we nog even voor gaan zitten en alle sporen een voor een luisteren. Er zal heus wel iets gerepareerd kunnen worden. Probleem is natuurlijk dat we de overheads moeilijk kunnen weglaten bij dat betreffende stuk want dat ga je zeker horen. Althans, je zult verschil bemerken omdat er "iets" anders is. Andere optie is om de solo precies te spelen als het origineel en dat wordt moeilijk

    Edit: de basgitaar is ook opgenomen met mike en die stond redelijk bij mij in de buurt. Misschien dat we op dat stuk alleen het DI signaal kunnen pakken, scheelt weer wat overspraak...
    Laatst gewijzigd door pasqual; 5 september 2017 om 21:35

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Bedankt Han! De drums dat gaat ( denk ik ) helemaal goed komen want diegene die voor ons opneemt en gaat mixen is zelf drummer.
    Hij speelt nu bij Amberjacks en heeft in een vorig muziekleven bij Callenish Circle gedrumd.

    Dan moet ik hem kennen want ik heb een paar keer met CC opnamen gemaakt, maar dat is lang geleden.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Kan kloppen, was halverwege '90 t/m halverwege de zero's.
    (o.a. Metal Blade Records )
    Laatst gewijzigd door pasqual; 5 september 2017 om 22:16

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Erg mooi en knap stuk muziek! Inderdaad, m.n. aan het begin is het 'Hallo PF'. De gitaren en het geheel klinken mooi strak, maar wel wat droogjes nog. Ben benieuwd naar het eindresultaat en hopelijk mooie zang erbij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top