Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Toevallig heb ik me gisteren eens opgesloten in een repetitieruimte met als doel de Kemper in te stellen op volume. En dan op een gitaarcabinet en FRFR speakers. Was heel benieuwd hoe dat zou gaan, inderdaad o.b.v. het verschil tussen cabsound en FFRF. Was benieuwd of ik daarvoor zelfde settings kon gebruiken, of dat ik geluiden apart wilde programmeren voor wanneer ik via een cab zelf het zaalgeluid regel of via FOH.
    Nou stond daar een of andere Randall 4x12 waarmee ik het moest doen, en dat ging echt heel erg prima. Ik gebruik volgens mij profiles van een Shure Badge voor clean, Bassman voor clean met een randje een Friedman of Bogner voor crunch (was Bogner maar heb dat volgens mij gisteren gewisseld) en een Bogner voor lead.
    Exact hetzelfde is het niet, maar dat is een gitaarversterker vs een gitaarversterker met microfoon door een FRFR ook niet. Die 'hiss' waar men het bij digitaal vs buizen voor over heeft en volgens de overlevering voortkomt door het effect van een microfoon dat die frequenties oppikt bij close micing (en dus ook bij het micen van een cab) heb ik eruit gefilterd door op een post effect slot een studio eq in te stellen waarin ik die hoge frequenties eruit filter. Je hoort dan ook met aan/uit zetten van het effect dat dat invloed heeft op je FOH sound, maar niet/nauwelijks op het geluid van de cab. Dan komt het echt heel dicht bij elkaar. Zeker dichter dan hoe ik vaak het geluid van een (buizen)versterker terugkreeg via een monitor.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Axe Fx is da bomb!!!!11!!!1!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Axe Fx is da bomb!!!!11!!!1!
    Ik heb gehoord dat die alleen goed samen gaan met ibanez

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ibanez is da bomb!!!!11!!!1!

  5. #15

    Standaard

    Thnx allen voor de reacties!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Weet je wel al zeker dat je het toaster model wilt en niet de rackversie?
    Volgens mij can die camplifier alleen in de toaster?
    De toaster had ik in gedachten. Anders wordt het al snel weer een enorm rack lijkt me.
    En stereo optie is alleen mogelijkheid bij de Camplifier.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Waarom ben je bang om spijt te krijgen als het je niet uitmaakt?
    Voor de grotere gigs gaat er een crew mee met o.a. een eigen monitor-tafel met stereo in-ear - en dan gaat ook de backline mee met de twee 4 x 12's - die hoef ik dus niet zelf te vervoeren/sjouwen. Voor dat geval maakt het dus niet uit of mijn podiumgeluid stereo is.
    Die fysieke monitoring hoeft ook niet knetterhard - maar ik vind het wel lekker om een beetje ambiance te hebben.
    En voor de eerste rijen publiek is het ook een beetje raar om alleen drum en bass van het podium te horen lijkt me.
    (Voor grote gigs hebben we vaak infills voor de zang (richting publiek dus) - anders staat er een hele meute te gebaren dat ze de zanger niet kunnen horen ;-)
    Ik was overigens niet van plan om nog andere monitoring (DXR10 oid) aan te schaffen.

    Voor kleinere gigs - waarvoor het logistiek gewenst om zo compact mogelijk te zijn - moet ik wel zelf sjouwen.
    Dan hebben we een ander, minder uitgebreid in-ear systeem, waar met name de zang het belangrijkste onderdeel is,
    geen individuele mix, geen (stereo) gitaargeluid op de oortjes. Dan heb ik juist wel podiumvolume nodig en juist dan is eventueel de stereo-optie lekker voor de spreiding maar wellicht ook geen must.

    Het nut van stereo in een live-omgeving: helemaal met je verhaal eens hoor.
    Ik gebruik ook geen pingpong toestanden - maar als enige gitarist in de band (geen toetsenist ook) is het toch wel prettig om de boel een beetje breed te kunnen trekken.

    Wat betreft het uitschakelen van Cab-sim - ik bedoel dus eigenlijk of je de Cab-sim op de speakeruitgang kunt uitzetten.
    In het geval van de toaster? Bij de Camplifier gebruik je sowieso al een main (jack) of monitor uitgang?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Axe Fx is da bomb!!!!11!!!1!
    Correct.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    De toaster had ik in gedachten. Anders wordt het al snel weer een enorm rack lijkt me.
    En stereo optie is alleen mogelijkheid bij de Camplifier.
    Ik was in eerste instantie verbaasd over hoe klein de toaster is. Zelf uiteindelijk voor een powerrack gekozen. Met name omdat ik het dat kon inbouwen met mij wireless. Ik heb nu een 4u shallow case, maar dat is inderdaad qua oppervlakte wel wat anders dan een toaster.... Echter, juist als andere mensen er mee gaan sjouwen is het idee dat ie goed beschermd in een case zit wel fijn lijkt me.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Voor de grotere gigs gaat er een crew mee met o.a. een eigen monitor-tafel met stereo in-ear - en dan gaat ook de backline mee met de twee 4 x 12's - die hoef ik dus niet zelf te vervoeren/sjouwen. [...]
    Voor kleinere gigs - waarvoor het logistiek gewenst om zo compact mogelijk te zijn - moet ik wel zelf sjouwen.
    Dan hebben we een ander, minder uitgebreid in-ear systeem, waar met name de zang het belangrijkste onderdeel is,
    geen individuele mix, geen (stereo) gitaargeluid op de oortjes. Dan heb ik juist wel podiumvolume nodig en juist dan is eventueel de stereo-optie lekker voor de spreiding maar wellicht ook geen must.
    Kijk, grote en kleine optredens betekent bij jou iets anders dan bij mij (ik zou het denk ik grote en hele grote noemen )
    Maar hoe doe je dat dan met alleen zang op de oortjes? Meeliften op de rest wat 'doorlekt', of één oortje uit ofzo? Lijkt me beide niet echt optimaal iig. In dat soort gevallen heb ik een eigen mengpaneeltjes waar ik mijn gitaargeluid (stereo) in stuur en zang van de monitorlijn. Omdat iedereen bij ons zingt komt er van de fysieke versterking/drums op het podium redelijk wat via de zangmicrofoons binnen, daarnaast heb ik er nog een ambient mic bij liggen voor het geval dat niet genoeg is (mix ik vooral mid/hoog in).


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Wat betreft het uitschakelen van Cab-sim - ik bedoel dus eigenlijk of je de Cab-sim op de speakeruitgang kunt uitzetten.
    In het geval van de toaster? Bij de Camplifier gebruik je sowieso al een main (jack) of monitor uitgang?
    Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar bij een powerd kemper is signaal monitor uit hetzelfde als speaker uit. Die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden met als enige verschil dat je speaker out dus powerd signaal is. Cabsim aan/uit op monitor uit, master eq op monitor uit etc. werkt dus altijd op beide tegelijk.
    Ik neem aan dat je bij de Camplifier ook een signaal moet doorlussen wat versterkt wordt? Als je daar je main out voor pakt omdat die stereo is, bepaal je dus voor zowel de niet versterkte main out als versterkte main out wat je eq en cabsim settings zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Ik zou in jouw geval ook kiezen voor een 19" Kemper. De Toaster is misschien compacter maar dat weegt mijns inziens niet op tegen het "gemak" van 19". Het is al eerder opgemerkt, de Camplifier is een stand alone versterkermodule die je steeds weer, ervan uitgaande dat je de Toaster ook zo compact mogelijk wil transporteren (bijv. Kemper gigbag), aan moet sluiten. Mocht je met een Remote gaan werken, dan ben je bij de Toaster altijd aangewezen op de UTP aansluiting op de Toaster zelf. Bij 19" kun je een patchpanel met Ethercon maken. De UTP aansluiting op de Kemper is het meest zwakke punt, bij veelvuldig gebruik gaat die er waarschijnlijk als eerste aan.
    Kies je voor 19", dan zijn er ook compacte, lichte rackjes te vinden. Als je dan toch stereo Power wil, dan zijn er ook zat 19" klasse D eindtrappen te vinden die EN meer Power hebben dan een Camplifier EN licht zijn EN 1HE EN ongeveer 25 cm diep zijn. Stop dat samen met een 19" KPA in een shalow SKB Rack van 4HE en je bent weinig ruimte kwijt en je kan het meeste aangesloten houden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Het is al eerder opgemerkt, de Camplifier is een stand alone versterkermodule die je steeds weer, ervan uitgaande dat je de Toaster ook zo compact mogelijk wil transporteren (bijv. Kemper gigbag), aan moet sluiten. Mocht je met een Remote gaan werken, dan ben je bij de Toaster altijd aangewezen op de UTP aansluiting op de Toaster zelf.
    Die camplifier bouw je in de toaster in, dus dat maakt qua aansluiten niet uit




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Hebben we het wel over hetzelfde btw? Wat dit ding is ook zo mono als maar kan....
    Dan snap ik sowieso de hassle niet om zo'n ding in te bouwen als er ook powered Kempers zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dit is de camplifier 180; de 360 is de stereo versie.
    Als je de 180 neemt, zou ik liever een powered kemper nemen, alhoewel er een markt zal zijn, omdat de powered kempers pas later op de markt waren dan de non powered.
    Maar, dat via de buitenkant bedrade, voor iets dat je in die toaster schroeft, dat vind ik wat knullig. Maar zullen ze zo hebben moeten doen ivm garantie kemper, en misschien zelfs wel CE en zo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top