Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Kemper - Powered of Camplifier 360?

    Ik overweeg een Kemper aan te schaffen.

    Daarbij twijfel ik nog tussen de powered versie of er een losse Camplifier 360 erbij nemen.
    We werken met een goed in-ear systeem, maar daarnaast wel met een behoorlijk podium-volume...

    De podium-versterking van de Kemper zou dus eigenlijk alleen voor de 'feel' en de 'ballen' zijn ;-)
    Maar daarvoor heb ik wel twee 4x12 cabs ter beschikking. (Waarvan ik er ook slechts 1 kan aansluiten natuurlijk)
    In principe maakt het dan niet veel uit of 't mono of stereo is - stereo hoor ik wel via de in-ear.

    Voor kleinere gigs zou ik om logistieke redenen een 1x12 of 2x12 cab meenemen.

    Heeft iemand daar ervaring mee of iets zinnigs over te melden?
    Het gaat mij erom dat ik niet later spijt krijg om niet voor een stereo-oplossing te hebben gekozen.
    Qua prijs maakt het allemaal niet veel uit. En wat me ook niet helemaal duidelijk is of er de mogelijkheid is om
    voor 1 of meerdere speakerkasten de cab-sim te deactiveren zonder de direct-out XLR's naar de P.A. te beïnvloeden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Weet je wel al zeker dat je het toaster model wilt en niet de rackversie?
    Volgens mij can die camplifier alleen in de toaster?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    Ik overweeg een Kemper aan te schaffen.

    Daarbij twijfel ik nog tussen de powered versie of er een losse Camplifier 360 erbij nemen.
    We werken met een goed in-ear systeem, maar daarnaast wel met een behoorlijk podium-volume...

    ......t/m.......

    Qua prijs maakt het allemaal niet veel uit. En wat me ook niet helemaal duidelijk is of er de mogelijkheid is om
    voor 1 of meerdere speakerkasten de cab-sim te deactiveren zonder de direct-out XLR's naar de P.A. te beïnvloeden.
    Jeroen zei al dat je je aan het oriënteren was.

    Zoals je wellicht weet is de Kemper Powered uitgevoerd met een mono eindtrap. De Camplifier 360 is stereo.
    Het is maar net wat je wil. Wil je straks ook nog je twee 4x12's gebruiken, dan kies je voor de Camplifier. Ik weet niet wat de impedantie is van je cab's, is deze 4 ohm, dan moet je er iets tussen zetten wat de impedantie naar 8 ohm brengt, da's wat de Camplifier minimaal voor de kiezen mag krijgen.

    Wil je dat de cab sim uit staat naar je 4x12 maar toch het stereo signaal mét cab sim via XLR naar de PA, dan ben je sowieso aangewezen op de (mono) Monitor Out op de Kemper, dan heeft stereo dus geen zin meer. Het mooiste is natuurlijk als je voor een FRFR cab kiest, dan haal je qua podiumsound ook het maximale uit de Kemper EN kun je de cab sim naar PA aan laten maar ook naar de FRFR cabs.

    Ik heb bewust voor de unpowered gekozen omdat ik voornamelijk met in-ears speel en het podiumvolume bij ons, met uitzondering van de drums, nihil is. Wil ik toch op de conventionele manier met (stereo) monitoring werken, dan heb ik twee Yamaha DXR10's. Heb ook nog een QSC GX3 eindtrap liggen die ik ga gebruiken met nog te bouwen FRFR cabs.

    Kies je voor de rack-versie, dan is het natuurlijk heel makkelijk een losse 19" eindtrap in je rek te schroeven. Sowieso is het aanbod aan 19" amps vele malen groter dan de dedicated toaster amps zoals de Camplifier.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruezzz Bekijk bericht
    In principe maakt het dan niet veel uit of 't mono of stereo is - stereo hoor ik wel via de in-ear.
    [...]
    Het gaat mij erom dat ik niet later spijt krijg om niet voor een stereo-oplossing te hebben gekozen.
    Waarom ben je bang om spijt te krijgen als het je niet uitmaakt?
    Verder wat DML zegt; als je stereo met cabsim naar FOH wil houd je alleen een mono (monitor) kanaal over waar je cabsim op kan uitzetten. Het alternatief zou inderdaad kunnen zijn om met twee DXR10's te gaan werken waarop je de cabsim gewoon aan laat.

    Persoonlijk kan ik me niet voorstellen waarom je om met in-ear en stereo FOH ook nog een fysieke monitoring en stereo zou willen.
    Zelf hoor je er niks van terug, want stereo in-ear. Je bandleden ook niet vanwege dezelfde reden. En je publiek heeft stereo van FOH. Wie gaat er een strakke plasser van krijgen dan?

    Verder... juist bij kleinere optredens (in ons geval betekent dat vaak cafés met niet zelden een crappy zanginstallatie) zou ik eerder zorgen voor voldoende eigen geluid in de vorm van een speakercab met voldoende spreiding. Mijn plan is dus precies andersom; op kleine optreden sjouwen met een cab voor zaalgeluid (dan vind ik vanwege punch een gitaarcabinet fijner dan één of twee FRFR monitors) en bij grotere optredens compleet FOH en wellicht een cabje/actieve monitor voor het geluid vooraan bij het podium.

    Disclaimer; ik denk wel dat ik persoonlijk een 180 graden andere benadering heb dan jij, nl:
    - Ik zit in de categorie hoe minder sjouwen hoe meer vreugd, dus 2 4x12's... neuh.
    - Hoe minder podiumvolume hoe liever (minder menging met in-ears, minder belasting gehoor, betere controle FOH)
    - Ik heb enige twijfels bij het nut stereo in een live omgeving. Zelf vind ik het heerlijk op mijn in-ears, maar ik heb zelf wat twijfels of je geluid er voor het publiek beter van wordt. Mijn idee daarbij is dat iemand toch dichter bij de linker box of juist bij de rechter staat. Als jouw delay dan mono pingt hoor je 'm lekker weg echoën, maar als ie naar rechts gaat en jij staat als publiek links waar wel de slaggitarist, toetsenist, bassist,drummer uit de box knallen hoort die ff niks. Je beoogde links/recht is dan voor iedereen die niet in het midden staat vooral aan/uit. Daarnaast zal de geluidsman je signaal waarschijnlijk ook wat pannen om je een eigen plek in de mix te geven en dat het een beetje klopt met het optisch verhaal. En last but not least, iemand die meer dan een paar minuten in een >100db omgeving staat hoort sowieso niet zo veel details meer.
    Ook als je zelf bijvoorbeeld (voor de kijkers) links op het podium staat met 2 4x12's in stereo opstelling hoor je jezelf wel lekker stereo als je op de sweetspot staat, maar voor iemand die rechts staat komt toch gewoon álls van links. En voor iemand die links staat en wat verder de zaal in komt alles praktisch recht van voor.

    Hoe ervaar jij dat nu? En hoe ervaart 'de zaal' dat nu?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Kun je bij de main inputs van de Kemper de speakersim aanzetten op de XLR's en uitzetten op de jacks, of is dat geen mogelijkheid?

    Ik vind die camplifier maar een lomp ding. Hij zit in de toaster geschroefd, maar heeft eigen voedingskabel, je moet zelf een patchkabel van kemper naar camplifier leggen...je moet wel heel erg aan stereo over je fysieke kasten gehecht zijn als je voor deze oplossing kiest, of niet?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Kun je bij de main inputs van de Kemper de speakersim aanzetten op de XLR's en uitzetten op de jacks, of is dat geen mogelijkheid?
    De outputs bedoel je neem ik aan

    De mogelijkheden zijn mi. behoorlijk uitgebreid wat betreft outputs met eigen eq en level instellingen, maar je main out biedt XLR en Jack, maar die sturen wel beide hetzelfde uit.

    Sowieso; als je een rig opbouwt met cabsim kan je die alleen op je monitorkanaal uitzetten volgens mij. Als je 'm niet op je main out (dus stereo) wil moet je de cabsim in je rig deactiveren. Dat kan met één druk op de knop, maar dan staat ie dus ook echt nergens meerr op, dus kan je niks met cabsim naar je IEM of FOH sturen.

    Ja kan dan wel weer met een torpedo oid werken voor cabsim naar FOH en de ander main out via een losse stereo eindtrap naar 2 4x12's sturen, maar ik denk dat je dan ergens voorbij het punt komt waarop je je moet afvragen of het idee van een draagbare alles in één oplossing niet een beetje in het geding komt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Sowieso; als je een rig opbouwt met cabsim kan je die alleen op je monitorkanaal uitzetten volgens mij. Als je 'm niet op je main out (dus stereo) wil moet je de cabsim in je rig deactiveren. Dat kan met één druk op de knop, maar dan staat ie dus ook echt nergens meerr op, dus kan je niks met cabsim naar je IEM of FOH sturen.
    Ik neem aan dat je bedoelt dat je de cab sim global uit kan zetten voor de Main outputs, en dat doe je in de Output sectie, dan zet je in één keer voor alle rigs de cab sim uit. Dit geldt dus ook voor de Monitor output: wel of geen cab sim regel je in de Output sectie.
    Als je dat via je rigs wil doen, ben je nog wel even bezig

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Dacht dat het niet mogelijk was de main outs zonder cabsim te doen en de monitor out wel. M.a.w. als je ze daar uit zet zet je ze overal uit.

    Mocht jij bedoelen dat je het wel voor main kan uitzetten en voor monitor aan dan ga ik er vanuit dat jij gelijk hebt
    Ben nog een beetje in de ontdekkingsfase haha.

    Via rigs zou ook kunnen inderdaad. Weet ook niet of je dat rig voor rig moet of dat 't met de lockfuctie ineens voor alle rigs kan... Heb aan alleen de monitor output zonder cabsim voldoende.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    De outputs bedoel je neem ik aan
    Ehhh....ja, dat bedoelde ik

  10. #10

    Standaard

    Lock op alle rigs kan. Je kunt ook alle rigs met 1 "model" cab doen...
    Ikzelf vind een buizen amp+gitaarspeaker via de monitor uit toch het lekkerste. Dan heb je niet hetzelfde geluid als FOH maar ik gebruik live toch maar 2 amp sounds, vaak van dezelfde amp/profile. Live moet het simpel :-)
    Ik wissel qua profile wel eens tijdens repetities, maar in principe voor live een vast model (al lange tijd een Marshall 1959 SLP profile)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top