Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Fender deluxe reverb amp

    Mijn versterker kreeg gisteren tijdens de soundcheck storing nadat iemand de stroom plots uit en aanlegde. Ganse optreden storing, schelle klank, geen genoeg sustain tijdens soleren. Vreselijk om zo te moeten optreden! Tijdens het voorlaatste nr ben ik moeten stoppen want het ganse volume viel weg en hij begon enorm te stinken nr iets dat was verbrand. Vanmorgen terug aangestoken.....werkt terug perfect!?
    De stank is er nog wel. Ik breng hem sowieso nr de hersteller, maar heeft iemand al een idee wat dit zou kunnen zijn?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik vermoed dat de amp door de korte interruptie instabiel werd en is gaan oscilleren.
    Er kwam nog wel geluid uit maar tegelijk werd er een hele hoge (niet voor ons hoorbare) frequentie gegenereerd.
    Dat slokt het nodige vermogen op en daardoor wordt het geluid heel dun en heb je voor je gitaarspel niet alles tot je beschikking.
    Bepaalde componenten krijgen die hoogfrequente toon wel te verwerken hoewel ze daar niet op zijn berekend en deze vorm van overbelasting verklaart de stank.

    Nu je de versterker een tijdje hebt uitgehad en inschakelt (normaal gebruik) is de oscillatie weg en werkt het gewoon. De stank duidt er wel op dat er schade is ontstaan, dus ik zou er nu niet zo mee blijven doorspelen want er is iets te heet geworden en dat gaat geheid problemen geven.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Ok bedankt voor de uitleg :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Ik denk eerder dat 1 van de eerste elco's in de T-sectie, direct achter de gelijkrichting ligt te pussen door een inschakel-piek.
    Oscillatie ?,...dat kan ik haast niet geloven ,....dit is geen wilde versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top