Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard K&K Pure mini western

    Ik speel tegenwoordig alleen nog maar akoestisch, kan niet goed vriendjes worden met elektrisch spelen. Mijn Blueridge is een heerlijke gitaar, maar ik heb geen mogelijkheid om deze aan te sluiten om op te kunnen nemen. Nu overweeg ik om een K&K Pure mini western in te bouwen. Deze is passief en heeft geen noodzaak van een batterij, iets wat ik wel prettig vind. Nu de vraag, is er voor het opnemen (doe ik via een POD) een preamp noodzakelijk of niet. In veel berichten die ik op het internet vind wordt gesteld dat het niet nodig zou zijn zolang je maar niet in een zeer luide omgeving zou spelen waar feedback een probleem zou zijn. Enige ervaringen met de K&K Pure mini op deze manier?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    De 'noodzaak' voor een eventuele preamp zou impedance-matching zijn.
    Het is een passieve pickup en die dien je hoogohmig af te sluiten om geen signaalverlies te krijgen. De optionele Pure preamp heeft een gespecificeerde input impedance (Zi) van 1MΩ en dat is algemeen gebruikelijk voor dit soort passieve pickups.
    Line 6 specificeert geen impedanties, dus dat moet je navragen of uitproberen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Bedankt Plant. Het is dus een kwestie van uitproberen en als het niet werkt een Pure preamp in de keten zetten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is een microfoon niet wat?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Ook wel even over gedacht, maar een line in vind ik wel zo pretig. Minder gedoe met richten. Even wat snuffelen op het web, ingangsimpedantie van de POD X3 zou 1.0 MOhm zijn en dus zou een preamp niet nodig zijn.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb zelf deze pick-up in mijn Eastman zitten. Voor opname zou ik hier wel een preamp voor gebruiken, anders blijft het geluid erg vlak en schel. Voor live-gebruik heb ik een artec acoustic pre-amp die mijns inziens erg goed is. Toch zou ik voor opname eerder een microfoon gebruiken, omdat je dan het volle dynamische geluid kunnen vangen. Dat gaat je met een k&k mini niet lukken denk ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van Esch Bekijk bericht
    Ook wel even over gedacht, maar een line in vind ik wel zo pretig. Minder gedoe met richten. Even wat snuffelen op het web, ingangsimpedantie van de POD X3 zou 1.0 MOhm zijn en dus zou een preamp niet nodig zijn.
    Beetje condensator is al niet zo kritisch.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Bedankt Scip, dus een preamp is voor het geluid wel aan te bevelen.

    @EdP: enig voorstel voor een redelijke condensator microfoon als alternatief?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gebaseerd op het budget van rond de 100 eur, zou een MXL770 of een V67G wel wat kunnen zijn. Voordeel is dat je er meer mee kunt doen dan alleen die ene gitaar opnemen.

  10. #10

    Standaard

    Eric, ik heb al sinds 15 jaar K&K Pure Minis ingebouwd in al mijn gitaren. Eerst Taylors en nu Lowden en Poljakoff. In alle gitaren was en is het een succes. En heerlijk vrij, zonder geklooi met batterijen. Het uitgangssignaal van de K&K is zo 'hot' dat je op zich geen voorversterker nodig hebt. Voor het fijner regelen de EQ heb ik er wel behoefte aan. Voor als ik live optreed heb een K&K voorversterker(tje) wat perfect werkt met mijn AER compact. Bij opnames gebruik ik meestal microfoons, maar soms gaat de K&K ook rechtsstreeks in mijn interface. Dat is natuurlijk ook weer een voorversterker. Bij opnames, althans met een DAW, kan je sowieso niet zonder interface. Ik heb in de loop der jaren heel wat pick-ups geprobeerd. Mijn ervaring is dat het qua geluidskwaliteit lastig is om beter dan K&K te krijgen.
    Laatst gewijzigd door Charlie McD; 27 augustus 2017 om 20:21
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top