Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard Ervaringen HOTONE Soul Press - alternatieven ?

    Ik ben op zoek naar een (actief) mini volume pedaal, en ben op zich wel gecharmeerd
    van de Soul Press, met als leuke bonus extra smaakje wah en expressie ...

    Maar wat kun je verwachten voor 9 tientjes, meestal als iets ...

    Dus iemand ervaring met dit specifieke pedaal, of misschien alternatieven?


  2. #2

    Standaard

    Ik heb dit pedaal maar het staat niet meer op mijn pedalboard. In eerste instantie heb ik het vervangen door de Hotone Vow Press toen die later uitkwam. Die mist expressie maar je kan daarmee optioneel met de voet schakelen tussen de volume en wah functie. In dat geval blijft de buffer natuurlijk wel altijd aanstaan.

    Beide pedalen voldeden prima als volume pedaal, maar de combinatie van functies bleek voor mij toch niet handig te zijn. Ik heb mijn volumepedaal namelijk altijd aan het eind van de signaalketen staan (vlak voor delay/reverb) en daar klinkt een wah helaas niet optimaal.

    Dus toen ik op een gegeven moment even een aansluiting tekort kwam op de voeding ben ik terug gegaan naar een passief volumepedaal en dat is sindsdien zo gebleven.

    Die Vow Press wil ik houden maar mijn Soul Press mag eventueel weg...
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    In eerste instantie heb ik het vervangen door de Hotone Vow Press toen die later uitkwam. Die mist expressie maar je kan daarmee optioneel met de voet schakelen tussen de volume en wah functie. In dat geval blijft de buffer natuurlijk wel altijd aanstaan.
    Ik had de Soul Press inmiddels besteld, maar bummer, een vette kraak halverwege de gang van het pedaal in
    de wah stand, dus deze mag weer terug naar onze vrienden van Bax. Gek genoeg functioneert het pedaal in
    volume stand verder gewoon prima ...

    Wel even wennen zo'n mini uitvoering, want 'mini' bleek op ontvangst ook echt mini ..., Ik denk dat ik op
    mijn board best veel 'ruimte' om het pedaal zelf heen moet vrijhouden, of (extreem) verhogen, anders past
    m'n voet er gewoon niet op ...

  4. #4

    Standaard

    Soul Press heb ik tweedehands aangeschaft en is al een tijd in gebruik. Ik heb er nooit problemen mee gehad tot een paar maanden geleden. Wah is op zich nog prima, maar er zit nu een verschrikkelijke kraak in als ik 'em gebruik als volumepedaal. Expressiegedeelte heeft het overigens nog nooit gedaan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Oh, komt die kraak 😇

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Oh, komt die kraak dááruit 😇

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Kut mobiel. Dit was dus de bedoeling.


    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #7

    Standaard

    Ze hebben bij Hotone volgens eigen zeggen geprobeerd om het geluid van een originele Crybaby te benaderen. En laten die nu ook vaak last hebben van krakende potmeters. Hoe origineel moet het tegenwoordig zijn?

    Overigens heb ik geen gekraak gehoord. Niet bij de Soul Press en ook niet bij de Vow Press. Maar erg lang hebben die dan ook niet op mijn pedalboard gestaan.

    Een oude Crybaby moet ik ook nog ergens hebben. Die kraakt als schuurpapier. Mocht ik die ooit terugvinden dan wil ik wel eens proberen of ik daarmee David Gilmour's zeemeeuwen geluid van Echoes kan reproduceren door mijn strat verkeerd om in te pluggen. Maar dat terzijde.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ze hebben bij Hotone volgens eigen zeggen geprobeerd om het geluid van een originele Crybaby te benaderen. En laten die nu ook vaak last hebben van krakende potmeters. Hoe origineel moet het tegenwoordig zijn?
    In dat opzicht is het pedaal dan wel geslaagd ...

    Maar ik denk dat het weinig met de potmeter te maken had, anders zou het euvel zich in de volume mode
    ook voor moeten doen. Nou was de 'wah/expressie' mode voor mijn toepassing als volume pedaal meer
    een soort bonus, maar een nieuw pedaal moet gewoon helemaal goed zijn wat mij betreft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top