Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 97
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.983

    Standaard

    Doe mij dan maar een Ibanez J-Custom of Mayones achtig custom dingetje voor 500 EUR. Dus eigenlijk maken die bedrijven gewoon heel veel geld op die perfect afgewerkte en bespeelbaar gitaren en kan eigenlijk iedereen het? (een serieuze vraag, geen sarcasme)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Sinds wanneer is "de fender customshop" de maat der dingen eigenlijk? echt mensen voor dat grld zijn er verl mooiere dingen alleen staat er geen fender op.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Sinds wanneer is "de fender customshop" de maat der dingen eigenlijk? echt mensen voor dat grld zijn er verl mooiere dingen alleen staat er geen fender op.
    Omdat het wat nietszeggend is als iemand aangeeft dat de gitaren die je bouwt dezelfde kwaliteit hebben als de gitaren van Harry uit Emmeloord, of zo.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Doe mij dan maar een Ibanez J-Custom of Mayones achtig custom dingetje voor 500 EUR. Dus eigenlijk maken die bedrijven gewoon heel veel geld op die perfect afgewerkte en bespeelbaar gitaren en kan eigenlijk iedereen het? (een serieuze vraag, geen sarcasme)
    iedereen die een hoop dure cnc machines, professionele lakinstallaties enz... en veel ervaring heeft, kan het idd

    at dennis: ik kan ondertussen heel goede gitaren bouwen, denk ik, maar bv mijn lakafwerking is niet van het niveau custom shop. En dan heb ik het niet over gerelict gedoe maar over de high gloss nieuwe gitaren. Er zijn trouwens veel bouwers die gaan reliccen juist omdat ze geen perfecte finish voor mekaar krijgen. En voor dat reliccen dan een extra toeslag vragen
    Laatst gewijzigd door barno; 19 augustus 2017 om 09:10

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Reliccen moet je wel doen op een goeie mooie lakafwerking. Of bedoel je dat ze dan op de plekken van de foutjes gewoon de lak wegrammen? Da's wel makkelijk.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De kracht van een voorstel zoals TS dat doet zit 'm (m.i.) niet in een met Fender CS vergelijkbaar afwerkingsniveau, maar in de "personal touch" dingetjes als afmetingen van de hals, gebruikte houtsoorten, keuzes in componenten etcetera. Als dat vergezeld gaat met een nette kwaliteit van constructie dan kun je zomaar een gitaar voor het leven hebben voor 500 eypo's.
    Maar hee, ik zie de zon graag schijnen he.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #27

    Standaard

    Haha dat bedoel. Iedereen heeft Fender zo hoog in zijn bol staan terwijl er veel kleinere bedrijven zijn die voor minder geld meer gitaar maken

  8. #28

    Standaard

    Ik zal nog even proberen een foto via mn mobiel proberen te uploaden. Ik hoor niet helemaal bij de jeugd van tegenwoordig... Dat krijg je als je het grootste deel van de tijd in de garage met je vriend de bovenfrees doorbrengt

  9. #29

    Standaard

    Ik ben inderdaad wel iets te hard van stapel gegaan met mijn vergelijking met custom shop. Laten we de schuld maar geven aan de puberhormonen dan . Maar ff serieus gitaren bouwen is niet zo moeilijk. Alle losse stappen zijn vrij simpel. Het lastige is om al die stapjes op de juiste volgorde en voldoende geduld te doen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Maar effe serieus. Nog steeds geen foto?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top