Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 97
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    als je nog pallisander kunt bemachtigen ergens.....
    Guitarsupplies heeft zowel voorgezaagde toetsen als blanks op voorraad, dus heel moeilijk gaat dat niet worden.

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    als je nog pallisander kunt bemachtigen ergens.....
    Volgens mij is dat niet zo'n probleem. Bij de arnhemse fijnhouthandel hebben ze veel (wel duur). En volgens mij heeft masave fijnhout ook pallisanded


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Guitarsupplies heeft zowel voorgezaagde toetsen als blanks op voorraad, dus heel moeilijk gaat dat niet worden.
    Is dat wat, dat hout van guitarsupplies? Ik vind online kopen altijd een beetje tricky.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Neckblanks heb ik er nooit gekocht, maar pre slotted fretboards wel, zowel ebben als palissander.
    Ik weet niet waar goede gitaarbouwers precies op letten, maar ik heb in ieder geval prima toetsen met mooie rechtlopende nerf ontvangen.
    Ik heb in Arnhem ook weleens ebben meegenomen, die was écht helemaal egaal pikzwart, maar daar weten ze de prijzen ook wel voor.

    Edit: Ik heb hier nog een palissander toets liggen die ik een half jaar geleden gekocht heb, even gechecked, die is nog steeds mooi recht/vlak. Natuurlijk is hout een natuurproduct, maar ik heb niet veel te klagen met die fretboards tot nu toe.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 20 augustus 2017 om 11:49

  5. #65

    Standaard

    vergis je niet, echt palissander is schaars, en er zijn wel wat soorten die erop lijken.
    dat geldt ook voor ebben, vaak noemt men zwart gekleurd wenge ook ebben.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gitaren zouden pas echt duur worden als gitaarfabrikanten zelfs maar vaag iets in de buurt van de prijzen die dit soort houthandelaren rekenen, zouden betalen. Aan de andere kant maakt het ook niet zo vreselijk veel uit wat voor hout je gebruikt voor een solid body. Alleen wat we zien, horen we ineens ook.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Het maakt natuurlijk wel uit, niet te zwaar, niet snel krom, geen knoesten, makkelijk verwerkbaar, in grote hoeveelheden te verkrijgen, niet te duur, niet te lastig met cites... ik zal nog wel wat vergeten.
    En sommige mensen stellen dan ook nog eisen aan klankeigenschappen , zeker.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het maakt natuurlijk wel uit, niet te zwaar, niet snel krom, geen knoesten, makkelijk verwerkbaar, in grote hoeveelheden te verkrijgen, niet te duur, niet te lastig met cites... ik zal nog wel wat vergeten.
    En sommige mensen stellen dan ook nog eisen aan klankeigenschappen , zeker.
    Zou helemaal kloppen als niet de meeste aandacht naar de body uitgaat, terwijl de hals (en mensuur) veel meer de klank bepalen. Het moet er vooral mooi uitzien.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    vergis je niet, echt palissander is schaars, en er zijn wel wat soorten die erop lijken.
    dat geldt ook voor ebben, vaak noemt men zwart gekleurd wenge ook ebben.
    Ik zal niet zeggen dat ik het verschil zie tussen verschillende palissanders, maar het verschil tussen ebben en wenge is toch wel vrij duidelijk te zien (en ruiken)?

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Verbaas me altijd over mensen die zo stellig beweren dat de soort hout van dit of dat onderdeel van de gitaar wel of niet uitmaakt. Hebben die dan een vergelijkend onderzoek gedaan met identieke gitaren maar alleen de nek top van materiaal A ipv B enzovoorts enzovoorts?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top