Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Klem voor telefoon op gitaar?

    Hoi allemaal,

    En tijd terug kwam dit ding op kickstarter voorbij:



    Een klem voor je telefoon op je gitaarhals, zodat je je fingers kunt filmen, al dan niet in slow motion. Werkt met magneetjes en drukt dus niet heel hard op de zijkanten van je hals. Eigenlijk eenheel simpel concept, maar mooi uitgevoerd.

    Dit is iets wat ik erg graag zou willen om makkelijk te kunnen achterhalen wat ik goed en fout doe, om zo m'n techniek te verbeteren. Helaas is de kickstarter niet gefund, en ik heb geen 3D-printer om het zelf te kunnen maken.

    Weet iemand een goed alternatief op deze klem? Zelf vasthouden, of iemand anders laten vasthouden is natuurlijk geen optie. Of heeft iemand een 3d-printer die mij wel wil helpen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Leg 'ns uit, je wil jezelf filmen om zelf te bepalen wat je fout doet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Btw, voor een paar tientjes koop je tegenwoordig een actioncam met 4K beeldkwaliteit en een hele bak met accesoires.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Die klem je met een standaard klem op je headstock en dan ben je er ook

    Maar of je er iets leerzaams uithaalt....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Leg 'ns uit, je wil jezelf filmen om zelf te bepalen wat je fout doet.

    Precies, in detail kijken wat er goed en fout gaat.
    Simpele dingen als consitent alternate picking, of bewegingen kleiner gemaakt kunnen worden, wat de hoek van mn plectrum is, waar bijgeluiden vandaan komen, waarom die pinch harmonic niet goed uitpakte.
    Het zijn allemaal dingen waar je wel op kunt letten tijdens het spelen, en af en toe misschien omlaag kijken. Maar, in mijn ervaring doe ik dan dingen net even anders dan waneer ik er niet naar kijk. Dus, zo natuurlijk mogelijk spelen, en daarna terugkijken waarom dingen soms fout gingen.

    Natuurlijk, het is licht overkill om dit soort dingen uit te zoeken, maar ik vind dat soort details juist interessant.

    En een klem op de headstock zou kunnen, als ik m'n fret hand zou willen filmen, de andere hand is toch wel een heel eind verderop dan. Daar komt nog eens bij dat ik al een camera heb (iphone) die precies kan doen wat ik wil, op een handig platform waarop ik direct kan terugkijken en kan zoomen. Een actioncam is dan toch ene heel stuk minder gebruiksvriendelijk. Ik had de optie al overwogen, en besloten dat dat te omslachtig zou zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Okay, duidelijk. Maar stel dat je een keer avondvullend gaat optreden, er gaat dan altijd wel want anders, ga je dat dan ook opnemen en terugkijken?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Okay, duidelijk. Maar stel dat je een keer avondvullend gaat optreden, er gaat dan altijd wel want anders, ga je dat dan ook opnemen en terugkijken?

    Zo'n ding, of welke camera dan ook, op je gitaar tijdens een optreden zou ik nooit doen. Dit is puur voor thuis, in alle rust, onder goed licht, oefenen en beter worden. Je weet wel, die sessie waarbij je een uur lang dan ene loopje van vier maten aan het oefenen bent tegen een metronoom aan.

    (Ik ben een beetje een perfectionnist, en heb volgens anderen een ongezonde discipline/immuniteit tegen saaie oefening. )

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zender Bekijk bericht
    Zo'n ding, of welke camera dan ook, op je gitaar tijdens een optreden zou ik nooit doen. Dit is puur voor thuis, in alle rust, onder goed licht, oefenen en beter worden. Je weet wel, die sessie waarbij je een uur lang dan ene loopje van vier maten aan het oefenen bent tegen een metronoom aan.

    (Ik ben een beetje een perfectionnist, en heb volgens anderen een ongezonde discipline/immuniteit tegen saaie oefening. )
    Respect!! Ik heb er de tijd niet eens voor, sterker nog, ik zou er het geduld niet eens voor hebben. Dan maar een saaie gitarist

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard


    Geen idee of er daadwerkelijk wat mee gedaan is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Volgens de topic starter is men niet geslaagd de nodige fondsen te verwerven op kickstarter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top