Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: hotone nano legend

  1. #1

    Standaard hotone nano legend

    Hoi,

    Iemand al ervaringen met de Hotone nano legend mini versterkertjes?
    Er zijn verschillende: tweed-achtig, marshally etc.
    Compleet met loop.

    Ziet er te gek uit (imho).

    Ik zoek een goedkoop topje of alleen eindversterker. Onder de 100 euro is dit belachelijk weinig.
    Iemand al ervaring met hoe luid het clean kan gaan? (Dat is voor mij belangrijk).
    Weet iemand of de eindversterkers bij alle varianten hetzelfde is?

    Alvast bedankt, Edwin

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wil je ook dat bijbehorende mini cabje erbij of wil je het aansluiten op een grotere cab van jezelf?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Wil je ook dat bijbehorende mini cabje erbij of wil je het aansluiten op een grotere cab van jezelf?
    Dank voor je reactie.

    Voor repetities mijn eigen 1 x 12" cab (celestion)
    Laatst gewijzigd door edje kadetje; 17 augustus 2017 om 13:23

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Sorry, blijft spam.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik was eigenlijk wel benieuwd en heb bij Bax in Amsterdam de British invasion uitgeprobeerd. Hij was aangesloten op een 1 x 12'' Ibanez cab. Die witte cab die bij die Ibanez buizentop met ingebouwde tubescreamer hoort.

    Klinkt het het echt als de versterker die hij wil imiteren? Ik vind niet echt. Zeker als je hem clean afstelt. Overstuurd herken ik wel wat van de desbetreffende buizenversterker.
    Maar hij klinkt wel erg goed. Als je hem hard zet gaat het wel wat schel klinken maar dat kun je met de treble knop wel corrigeren.

    Heeft hij de dynamiek van een buizenversterker? Nee dat niet. Maar (licht) overstuurd afgesteld reageert hij wel op je aanslag heb ik gemerkt. Met zacht aanslaan houdt je het vrijwel clean en hard aanslaan geeft een rauwe rand. Us and them van Pink Floyd was daarvoor een goed testnummer. De oversturing is redelijk strak en ik persoonlijk geef ik er de voorkeur aan boven het origineel. Maar dat is erg persoonlijk.

    Hoe hard gaat dat ding? Harder dan je zou verwachten als je naar het formaat kijkt, maar volgens mij niet hard genoeg om voldoende boven een drummer uit te komen. Voor thuis en voor opnames is dat ding zeker goed.

    Overigens, ik plugde na het uitproberen even de gitaar in een Blackstar HT-20 op het cleane kanaal neutraal afgesteld. Het viel me op dat ik de Hotone mooier vond klinken........

    Ik vind dat ding wat sound betreft het uitproberen waard. Of hij goed samengaat met pedalen weet ik niet.
    Laatst gewijzigd door Brad; 17 augustus 2017 om 23:56

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik heb de Mojo Diamond van Hotone. Even geleden tweedehands gekocht uit nieuwsgierigheid. Ik sluit hem af en toe aan op een cab om thuis even wat sounds te testen of thuis te spelen. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd in bandverband, dus ook nog niet echt het volume opengetrokken, maar ik vind hem echt goed klinken. De versterker klinkt echt vol op zichzelf. Bepaalde pedalen gaan er ook echt goed door, andere vragen wat afstelling. Hij gaat in elk geval mee naar elke optreden als reserve. En dat vind ik net het voordeel: hij is echt klein en handzaam. Hij klinkt goed als je het formaat in ogenschouw neemt en het feit dat hij solid state is. Als ik hem zou gebruiken in een band, moet hij sowieso uitversterkt worden.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de Purple Wind. Geen idee hoe hard die clean kan want ik gebruik hem alleen voor dirty. Ik heb hem dan ook aangeschaft omdat mijn buizenbak (Blues Junior) op huiskamerniveau niet verder dan clean gaat.

    En ja, het is ook een schattig hebbeding.

    5 watt gaat in de huis- of slaapkamer hard genoeg maar voor repetities en optredens verwacht ik dat je in de problemen gaat komen. Om van imago schade nog maar niet te spreken. Het is hier echt geen gezicht hoor, dat kleine ampje op mijn 4x12 Carlsbo Tall Cab.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Met die miniatuur cab van Hotone heb je een ware miniatuur stack . Ik heb die kleine cab niet uitgeprobeerd. Wel heb ik hem even gevoeld en hij is zwaarder dan je zou verwachten.

    Prachtig dit.

    Laatst gewijzigd door Brad; 18 augustus 2017 om 13:41

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ik heb de Purple Wind. Geen idee hoe hard die clean kan want ik gebruik hem alleen voor dirty. Ik heb hem dan ook aangeschaft omdat mijn buizenbak (Blues Junior) op huiskamerniveau niet verder dan clean gaat.
    Waarom dan niet de Blues junior clean en zacht afstellen en een overdrive pedaal ervoor?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Waarom dan niet de Blues junior clean en zacht afstellen en een overdrive pedaal ervoor?
    Doe ik ook, maar dat klinkt toch anders. En met de Hotone heb ik weer wat andere mogelijkheden die de Blues Junior niet heeft. Zoals een effects loop. Dat zie je niet vaak bij mini versterkers.

    Overigens, Mooer heeft pas ook een mini versterkertje uitgebracht: de Baby Bomb. Nog kleiner en meer power (30W).
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top