Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard Ben ik goed genoeg om zangles te volgen ?

    https://soundcloud.com/user-415478222/dont-look-back-in-angerwav

    Ik hou me- in strikt huiselijke kring- al een tijdje bezig met het spelen van covers. Zoals je in bijgevoegde link kan horen ben ik niet bepaald de beste zanger...

    Wat ik me nou afvraag : ben ik nu goed genoeg om zangles te volgen om nog wat te verbeteren of is dit een hopeloze zaak (ik blijf in elk geval toch wel zingen hoor want ik vind het op zich wel
    Leuk. &#128516.

    Wat is jullie mening nou op basis van het bijgevoegde linkje (Oasis -Don't look back in anger)?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Luister naar Don't Look Back In Anger.WAV van Denisguitar #np op #SoundCloud
    Hopelijk xerkt deze link wel.

    https://soundcloud.com/user-41547822...ck-in-angerwav

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hopeloze zaak niet dus ik zou t gewoon doen als zingen je ding is. Timing is prima en dat leer je niet zo 1 2 3, je voelt het of je voelt het niet. Je zweeft nog met je stem dus probeer wat steady te zijn met aanhouden van zanglijnen en let op je uitspraak.
    Denk met wat zang technieken dat je wat verbeteringen krijgt en zal je wat strakker zingen.

    Succes verder.

  4. #4

    Standaard

    Eens met het bovenstaande.
    Wat je nu nog in de weg lijkt te zitten is
    - je stemband is een spier, die moet je gebruiken om hem soepel te krijgen en houden
    - dus iedere dag een liedje zingen is een eerste start
    - zoek op een rustig moment naar welke toon (die je zingt) je het mooist vind klinken
    - ga dan iedere dag één andere toon proberen net zo mooi te laten klinken
    - één er boven, de volgende dag één er onder etc.
    - het goed inzetten en stabiel houden van adem kunt je veel aan hebben
    - dat zou je op les kunnen opdoen, die kennis
    - laat de coach zich alleen bemoeien met techniek
    - bepaal zelf welke dingen je ermee zingt
    - veel coaches hebben allerlei rare stokpaardjes
    - da's leuk voor de coach, niet voor jou
    - zorg dat je er plezier in houdt; alleen leuke dingen blijf je doen
    - bepaal voor jezelf een haalbaar doel
    - ik vind toonvastheid minder belangrijk dan het verhaal dat je vertelt
    - maar daar over kun jij heel andere ideeën hebben
    - bepaal tevoren een koers dus

    Zing de sterren van de hemel en post van tijd tot tijd wat op Sounds. het slaan van piketpaaltjes om je vooruitgang te registreren is een uitstekende methode om zicht te houden op wat je bereikt met die inspanning.
    Succes. En plezier dus.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 17 augustus 2017 om 07:27
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ga ervoor man! Volgens mij heb je al een redelijke basis. Vergeleken bij mij ben je al n Pavarotti

  6. #6

    Standaard

    Waarom uberhaupt niet gewoon proberen, dan kom je er van zelf achter. Als ik naar dit stukje luister hoor ik wel het e.e.a. dat beter kan, dus ook om die reden: doen! Net zoals gitaarspelen is zingen iets dat je moet leren, en zangles gaat je dus hoe dan ook verder helpen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ga ervoor man! Volgens mij heb je al een redelijke basis. Vergeleken bij mij ben je al n Pavarotti
    +1!
    Volgens mij zit er best muziek in.
    En ik denk ook dat niemand te slecht is om te beginnen met zangles, toch?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    ...Wat ik me nou afvraag : ben ik nu goed genoeg om zangles te volgen
    Absoluut.
    Gewoon doen, want jouw stem is goed, dus met een beetje 'bijschaven' ben je al een heel stuk op weg.
    Succes.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    ooit zangles gegeven
    voor zangles heb je nodig,een goed functionerend stemapparaat

    het hangt er verder maar vanaf wat JIJ wilt
    wil je een carriere als operazanger, dan liggen de eisen hoger, op het conservatorium wordt dan van je gevraagd dat je stem in orde is en je dat bij twijfel laat onderzoeken door een foniater.
    ook is een eis dat je goed voor je neus keel oor stem longen zorgt.

    om te kunnen zingen ( ik bedoel , om van zangles profijt te hebben) moet je
    -bovenstaand hebben ( gezond stemapparaat dus)
    -muzikaal zijn
    -een goed gehoor hebben
    - doorzetten
    -een leuke en goede zangdocent helpt

    er zijn diverse manieren van zangles geven, tegenwoordig wordt in de lichte muziek veel gedaan met Belting. ik houd zelf niet zo van belting maar dat is een kwestie van smaak, in de musical wereld doen ze bijna niet anders, en in de pop hoor je het ook vaak
    belting is toch wel wat kracht zetten op je stembanden en dan loop je meer risico op poliepen en breukjes

    als je vanuit ontspannning zingt heb je een langer zangleven, je beschadigd de stem niet maar het kan wel even lastig zijn om je weg erin te vinden als je pop/rock zingt.
    in het begin had ik het gevoel een tijdje helemaal NIKS meer te kunnen maar toen ik beter werd, meer gevorderd merkte ik dat ik veel beter gevoel had bij wat wel en niet goed is voor mijn stem.

    ik heb klassieke zang gestudeerd.
    je kunt ook voor een zang coach kiezen. ik ben daar niet altijd fan van maar dat is omdat ik bevooroordeeld ben door de klassieke achtergrond

    belangrijkste is,..vind je het leuk? want zangles kan je goed helpen om je ademsteun te vinden, om beter uit te spreken ( wat je verstaanbaarheid meestal ten goede komt) en om je gehoor nog beter te ontwikkelen
    dus ik zou zeggen doen ( en dan heb ik nog niet eens je audio file kunnen beluisteren haha)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Nou bedankt voor alle reacties ... ze zijn veel positiever dan ik verwacht had!
    @Gitaarvrouwtje : ik ben al 43 dus operazanger worden zit er niet echt meer in ;-)
    Ik vind het gewoon leuk om te zingen en gitaar te spelen (pop-rock-blues)maar merk gewoon dat ik wel wat controle mis over mijn stem.
    Af en toe neem ik eens iets op met mijn tascam dp 24 multitrackrecorder en het zou leuk zijn als ik me hierbij wat kan verbeteren qua zang.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top