Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Mijn switch van mij wah gaat iedere keer stuk

    Ik heb een picture wah van RMC en ik heb em nu een jaar of 8 en ik heb denk ik al 7x de switch vervangen. Vanwege bewegende onderdelen snap ik wel dat een wah eerder stuk kan gaan, maar een switch heeft daar niks mee te maken.

    Hoe kan het dan zijn dat die krengen steeds stuk gaan. Ik zet overigens iedere keer deze erin.


  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik heb een picture wah van RMC en ik heb em nu een jaar of 8 en ik heb denk ik al 7x de switch vervangen. Vanwege bewegende onderdelen snap ik wel dat een wah eerder stuk kan gaan, maar een switch heeft daar niks mee te maken.

    Hoe kan het dan zijn dat die krengen steeds stuk gaan. Ik zet overigens iedere keer deze erin.

    Misschien iets te hoog afgesteld waardoor de druk op de switch deze sneller doet bezwijken? Iets lager afstellen een optie?

  3. #3

    Standaard

    Toevallig lees ik dit op de site van rmc:

    "I've had a number of people ask me why I don't use the Carlingswitch DPDT. Simple - the switch tooling is worn out (according to Carling engineers) and their failure rate is dismal. I used them for 10 years and dropped them in early 2002. Rumour had it that the tooling had been replaced so I bought 10 in order to try out their latest, greatest, RoHS compliant product. Well, 7 of 10 worked when installed in wahs and 2 of those 7 have since been replaced because of failure. No matter how you juggle the numbers, that's still an unacceptable 50% failure rate, and at $20 per switch that is a load of crap. The current Italian switch I'm using is quieter and longer lasting than the EH Blue 3PDT I used from 2002-2006."

  4. #4

    Standaard

    Iemand een idee naar welke Italiaanse switch hij refereert?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Iemand een idee naar welke Italiaanse switch hij refereert?
    Gewoon even RMC een bericht sturen.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb er nu een 3dpt ingezet van 8 euro. Hopelijk gaat ie nu langer mee dan een jaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top