Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard 12 string niet zuiver.

    op mijn werkbank ligt een electr. 12 string, met nieuwe snaren, die ik niet helemaal zuiver krijg.
    ik heb de intonatie afgesteld, de zadels moesten nogal ver verplaatst worden.
    de actie is mooi laag.
    toch is de gitaar nog niet zuiver.
    de fret afstanden zijn goed voor deze mensuur.
    kleine akkoorden zoals E, Am, F, en D7, komen niet zuiver door, barree akkoorden zijn beter......
    wat zou ik hier nog aan kunnen verbeteren?

  2. #2

    Standaard

    Is het een brug waarbij 2 snaren 1 zadel moeten delen? Zo ja, dan zou je eens kunnen kijken of die te vervangen is voor een brug die per snaar intoneerbaar is.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3

    Standaard

    topkam niet diep genoeg ingevijld?

    Dan zijn fret 1 en 2 ook snel onzuiver terwijl het verder op de hals beter is....

  4. #4

    Standaard

    wel per snaar intoneerbaar.
    topkam zal ik es navijlen, goeie tip!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Te zuiver is eigenlijk ook niet de bedoeling voor een 12 string... Een deel van de sound komt voort uit de "onzuiverheid".

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Te zuiver is eigenlijk ook niet de bedoeling voor een 12 string... Een deel van de sound komt voort uit de "onzuiverheid".
    Ja, maar dat gaat vanzelf want zelfs de best geïntoneerde gitaar blijft altijd wat onzuiver. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje. Het blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur maar ik wil mijn 12 string toch het liefst zo zuiver mogelijk.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7

    Standaard

    precies!
    ik heb 2 snaren gebroken tijdens de topkam vijlen, zodra ik de nieuwe heb weet ik meer.

  8. #8

    Standaard

    het is nu wel beter.
    maar nog niet zo zuiver als mijn 3 akoestiese 12 strings, daar stem ik de B snaren iets uit elkaar voor extra chorus.
    ik moet er maar mee leven denk ik, tis ook maar een chineesje.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Welke gitaar is het ? (Bij mij komt er binnenkort een koreaan)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.341

    Standaard

    Blijft een moeilijk ding met die dingen, behalve de krachten die werken, vraag ik mezelf ook altijd af in welke mate kracht en vingerzetting een rol spelen, in het bijzonder op de combinaties gewonden snaren met octaaf zonder.
    Ook altijd de indruk dat het minder wordt (zuiverder dus), wanneer je een halve noot lager stemt, en wat minder snaarspanning hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top