Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Waarom niet bestellen bij Thomann?
    Het is me opgevallen dat niet alleen bij Gibson, maar ook bij PRS, er toch behoorlijke verschillen zijn tussen "dezelfde" gitaren.
    Niet zo zeer qua afwerking, maar wel qua sound (ook onversterkt). De een wat meer middig, de ander wat feller, meer attack, etc.

    Ik zou er dan voor kiezen om naar een zaak te gaan waar ze meer van dezelfde hebben (en die zaken zijn er gewoon), zodat je "jouw" exemplaar kunt vinden.

    Ik weet niet of het bij iedereen zo werkt, maar de gitaren waar ik deze manier heb toegepast, heb ik nog steeds en gaan ook niet meer weg, terwijl ik op een of andere manier met blind gekochte gitaren en/of tweedehands aangeschafte gitaren, nét wat minder binding heb.
    Als ik >€4000,- aan een gitaar uitgeef, wil ik niet minder binding met zo'n ding hebben

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik begrijp wat je bedoelt, maar ik beperk me meestal wel tot de feel van een een gitaar en niet de sound (tenzij de gitaar echt "dood" klinkt), ik heb een tijdje op zaterdag in een gitaarwinkel in volendam gewerkt en daar stond een marshall combi waar je echt iedere gitaar mee kon verkopen, zo goed klonk tie
    daarnaast helpt het (als je het geduld kunt opbrengen) om een dag of wat later nog een keer die gitaar te spelen, ik heb vaak genoeg mee gemaakt dat een gitaar waar ik in 1 klap verliefd op werd de 2e keer "gewoontjes" klonk en ik opeens niet meer zo nodig hoefde
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top