Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 101
  1. #1

    Standaard Wat speel je ls je een gitaar test.

    Ik ga komend weekend kijken voor een nieuwe gitaar weet nooit precies wat ik moet spelen om de gitaar te testen. Hebben jullie oefeningen of nummers die jullie me (als beginner) aan kunnen raden waarmee ik de gitaar goed kan testen qua bespeelbaarheid en geluid?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    geen intros van led zeppelin, guns n roses of deep purple

    best speel je een gipsy riedel tegen lichtsnelheid

    juz kiddin...

    speel wat je kan spelen, wat akkoordjes, getokkel, gestrum of wat notenriffs waarvan je weet hoe ze klinken en spelen op je huidige gitaar. don't be shy. Laat de snaren uitklinken, luister of de snaren in balans klinken (even luid) enz...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Het is wijs om (toonladders) op alle posities te spelen. Zo check je of je toets en fretten in orde zijn. Is de hals recht en is de gitaar goed afgesteld? Zo nee dan willen ze dat vast gerust nog even voor je doen. Speel clean en overstuurd. Open akkoorden en barré op verschillende posities, maar ook riedeltjes, riffs en check de sustain. Waarom niet gewoon simpelweg een paar van je favoriete nummers oefenen?

    Afgezien van het spelen zou ik even de algehele conditie van de gitaar bekijken. Is het lakwerk goed, zijn de uiteindes van de fretten niet scherp, zijn de electronica en hardware in orde, etc.

    Tip: speel geen Stairway To Heaven of de intro van Sweet Child O' Mine...
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  4. #4

    Standaard

    Een paar akkoorden en een beetje solo. In totaal twee minuten. De twintig minuten die voorafgaan aan die twee minuten check ik de fretten, de boog in de nek, bedrading, pickups, hardware, of de halspen werkt, de topkam, krassen, deuken en of hij op stemming blijft.

    Waarom raadt iedereen af die liedjes te spelen? Wat boeit het?

  5. #5

    Standaard

    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  6. #6

    Standaard

    hahaha geweldig!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Een E akkoord !
    Op een of andere manier is dat altijd het eerste akkoord waar ik mee begin.
    En daarna altijd hetzelfde melodietje (iets over heel de nek, met akkoorden en single notes) dat zit zo hard in mijn hoofd dat ik ondertussen hoor welke snaar er slecht is geïntoneerd.
    Je bent die melodie en de manier van spelen zo gewend, dat je zelfs voelt of een gitaar al dan niet is afgesteld.
    En hetzelfde melodietje op de neck pickup en zo verder. Dan weet je ook ineens hoe ze klinkt t.o.v. een andere gitaar.

    Daarnaast ben ik wel bevooroordeeld dat die gitaren allemaal tot bij mij komen, dus op mijn eigen crappy testversterker kan ik een goed beeld scheppen van de gitaar, omdat het altijd in dezelfde ruimte gebeurd, waar ik de akoestiek ook weer gewend ben.


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Een paar akkoorden en een beetje solo. In totaal twee minuten. De twintig minuten die voorafgaan aan die twee minuten check ik de fretten, de boog in de nek, bedrading, pickups, hardware, of de halspen werkt, de topkam, krassen, deuken en of hij op stemming blijft.

    Waarom raadt iedereen af die liedjes te spelen? Wat boeit het?
    halspen, bedrading... testen in de winkel, ze zien je graag komen ...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    halspen, bedrading... testen in de winkel, ze zien je graag komen ...
    Ja hoor, ik sleep rustig mijn gereedschapskast op wieltjes achter mij aan de winkel binnen!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Een E akkoord !
    Op een of andere manier is dat altijd het eerste akkoord waar ik mee begin.
    En daarna altijd hetzelfde melodietje (iets over heel de nek, met akkoorden en single notes) dat zit zo hard in mijn hoofd dat ik ondertussen hoor welke snaar er slecht is geïntoneerd.
    Je bent die melodie en de manier van spelen zo gewend, dat je zelfs voelt of een gitaar al dan niet is afgesteld.
    En hetzelfde melodietje op de neck pickup en zo verder. Dan weet je ook ineens hoe ze klinkt t.o.v. een andere gitaar.

    Daarnaast ben ik wel bevooroordeeld dat die gitaren allemaal tot bij mij komen, dus op mijn eigen crappy testversterker kan ik een goed beeld scheppen van de gitaar, omdat het altijd in dezelfde ruimte gebeurd, waar ik de akoestiek ook weer gewend ben.


    s.
    Een E akkoord??? Die heb ik zo vaak gehoord!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top