Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Ik ben nieuw

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Ik ben nieuw

    Hallo allemaal. Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Jan, ik speel sinds 2 maandenweer gitaar. 25 jaar geleden een paar maanden proberen te spelen, en nu weer opgepakt. Ik heb er nu veel meer plezier in dan toen, en ook meer tijd. Ik probeer elke dag minimaal 1 uur te oefenen. Ik heb les (lijkt me wel nuttig). Akkoorden over pakken is nog lastig maar gaat beter. Ik probeer ook via youtube het 1 en ander op te pakken. Ik probeer nu me behulp van een metronoom aan mijn ritme te werken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Welkom Jan.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Je zou Jan de Hont hebben kunnen zijn, die een paar jaar van zijn leeftijd aftrekt.
    Ik denk dat Jan 75 is, vreemd genoeg nooit wordt genoemd bij favoriete NL gitaristen en die samen met zijn broer Hans een indrukwekkende rij opnames heeft gemaakt. De Maskers, Cargo, noem maar eens wat. Fijne gitarist.

    Als de metronoom je begint te ergeren (wat bij mij al na de derde tik is); op you tube zijn heel aardige drumpartijen van een minuut of 10 te vinden. Dat geeft al veel meer ruggensteun. Met n kennelijk. Alsof je meer ruggen hebt. Tenzij het beest met de twee ruggen natuurlijk.
    Een lekker rammelend betoog weer. Je vraagt je af waar je terecht bent gekomen waarschijnlijk.

    Verder natuurlijk veel plezier en welkom bij de club.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dag Jan. Bij het laatste lesboek waar ik uit gewerkt heb werd er ook zeer op gehamerd om zoveel mogelijk met metronoom te oefenen en spelen.

    Groeten.

  5. #5

    Standaard