Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Katana of niet?

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard Katana of niet?

    Beste gitaristen,

    Ik twijfel een beetje. Ik zie steeds meer van die mini en micro ampjes die kennelijk een goed geluid geven op een "normale" cab. Micro Terror, Hotone Nano en Joyo Bantamp etc. Nu heb ik het idee om de top uit mijn Bugera BC15 te halen en aan te sluiten op een 1x12 cab of misschien 2x12 cab. Kastje eromheen fabriceren en voila, een mini-head. Zou dit in bandsetting met een normale drummer qua volume volstaan? Paar pedaaltjes ervoor en wat dan? Is dit een goed idee? Lijkt me heel leuk om te proberen, ik mag graag knutselen. Echter, ik kan ook gewoon een Katana 50 kopen en de Bugera weg doen. Is denk ik de goedkoopste optie, niet de leukste. Heb ik wel voor €200 amp+12inch+effecten. Hmmm.
    Ik kan ook nog een oude Marshall Lead kopen. Is ook wel te gek, maar heeft geen effecten en verkeert denk ik in dubieuze staat van ontbinding. Wat vindt u van die micro en mini headjes, Boss Katana of zelf knutselen?

    Mijn verstand zegt Boss, de rest niet...

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steeferdesteef Bekijk bericht
    Beste gitaristen,

    Ik twijfel een beetje. Ik zie steeds meer van die mini en micro ampjes die kennelijk een goed geluid geven op een "normale" cab. Micro Terror, Hotone Nano en Joyo Bantamp etc. Nu heb ik het idee om de top uit mijn Bugera BC15 te halen en aan te sluiten op een 1x12 cab of misschien 2x12 cab. Kastje eromheen fabriceren en voila, een mini-head. Zou dit in bandsetting met een normale drummer qua volume volstaan? Paar pedaaltjes ervoor en wat dan? Is dit een goed idee? Lijkt me heel leuk om te proberen, ik mag graag knutselen. Echter, ik kan ook gewoon een Katana 50 kopen en de Bugera weg doen. Is denk ik de goedkoopste optie, niet de leukste. Heb ik wel voor €200 amp+12inch+effecten. Hmmm.
    Ik kan ook nog een oude Marshall Lead kopen. Is ook wel te gek, maar heeft geen effecten en verkeert denk ik in dubieuze staat van ontbinding. Wat vindt u van die micro en mini headjes, Boss Katana of zelf knutselen?

    Mijn verstand zegt Boss, de rest niet...
    Je kunt het misschien testen voor je gaat verbouwen, door hem eerst door een 1x12 cab te sturen en te luisteren.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard

    Yes, goed idee. Nu nog een 1x12 cab kopen
    Ik post dit ook omdat ik naast het Bugera combootje nog niks heb en wil niet van alles kopen om het te proberen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Ik heb een Blackheart 5W top (EL84, SE) met bijbehorende 1x12cab.
    Dat is voor repetities (git, git+voc, dms, bss, keys) voor mij voldoende, mits je niet eist dat het clean blijft op volume.
    Ik vind het zelfs wel lekker, want dat ampje cruncht mooi als je 'm behoorlijk open draait.

    Wellicht gaat het in een kroeg ook nog goed, maar op grotere podia kom je echt te kort, en als clean op volume een vereiste is dan kun je het ook vergeten.

    My 2c
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Je kan niet zomaar stellen dat een 1x12 of 2x12 voldoende volume zal opleveren, dat ligt vooral aan welke speaker en in mindere mate het ontwerp van de cab.
    Maar ook de amp, in welke setting hij moet werken en hoe je hem inzet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top