Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard EH 44 magnum power amp pedal - probleem

    Dag,

    Ik heb onlangs een 2e hands power amp pedal gekocht. Deed het prima, maar ging opeens deze kuren vertonen (ander clipje, maar ongeveer hetzelfde geluid):
    https://www.youtube.com/watch?v=3qNF6C6ZgWs

    Nu weet ik niet zeker of het het pedaal is (en of dat uberhaupt te fixen is) of de adapter (24V DC 3000mA). Ik heb die adapter in mijn neovibe gestoken en die gaf ook zo'n signaal door.

    Iemand een idee?

    grt. Lars

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Mocht je het pedaal gaan fixen, kijk ff goed of je de lay-out niet ondersteboven hebt.



    Sorry, dit kon ik niet laten.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Dag,

    Ik heb onlangs een 2e hands power amp pedal gekocht. Deed het prima, maar ging opeens deze kuren vertonen (ander clipje, maar ongeveer hetzelfde geluid):
    https://www.youtube.com/watch?v=3qNF6C6ZgWs

    Nu weet ik niet zeker of het het pedaal is (en of dat uberhaupt te fixen is) of de adapter (24V DC 3000mA). Ik heb die adapter in mijn neovibe gestoken en die gaf ook zo'n signaal door.

    Iemand een idee?

    grt. Lars
    Hey Lars, je leeft nog. Dacht even dat je genezen was na het amp project


    Maar om op je probleem terug te komen, Meet je voedingsspanning die uit de adapter komt. Wel onder belasting natuurlijk dus sluit hem gewoon aan en meet terwijl hij staat te motorboaten. Het lijkt er op dat de voeding het niet trekt wat weer zou kunnen betekenen dat de amp overleden is.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Mocht je het pedaal gaan fixen, kijk ff goed of je de lay-out niet ondersteboven hebt.
    We zijn je blijkbaar nooit vergeten
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    haha, geweldig! Die amp doet het nog steeds trouwens -

  6. #6

    Standaard

    ik zal eens kijken of ik die meter nog onder uit de kast kan halen.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Even serieus: dat versterker topic heb ik van genoten . Zaten heel veel m'n erg leerzame zaken in kan ik me herinneren.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  8. #8

    Standaard

    vond ik ook -

    en op zich moet je het dus heel erg goed gaan uitleggen mensen alsof ze voor het eerst gaan autorijden....

  9. #9

    Standaard

    net nog eens goed gecheckt. op standje 2 en 4 van mijn strat geeft hij geen raar geluid. Op standje 1-3-5 wel als ik dichtbij het pedaal sta (en moet hem dan ook wel redelijk hard zetten vanaf 12.00 uur ongeveer). Als ik mijn gitaar wegdraai van het pedaal en er een meter of wat van af ga staan, wordt het ook weer veel minder.....strange...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    net nog eens goed gecheckt. op standje 2 en 4 van mijn strat geeft hij geen raar geluid. Op standje 1-3-5 wel als ik dichtbij het pedaal sta (en moet hem dan ook wel redelijk hard zetten vanaf 12.00 uur ongeveer). Als ik mijn gitaar wegdraai van het pedaal en er een meter of wat van af ga staan, wordt het ook weer veel minder.....strange...
    Nou, niet strange hoor.

    In de standen 2 en 4 van je strat werken de elementen samen als humbucker. De spoel van het middelste element staat t.o.v. de buitenste 2 uit fase en de magneet is omgekeerd qua polariteit. Storing door de lucht die door de spoelen wordt opgepikt wordt in de standen 2 en 4 gecanceld en voor je gitaarklanken is het door de omgekeerde magneet weer netjes in fase (2x uit fase = in fase).

    De storing wordt dus door de gitaarelementen uit de lucht opgepikt en is alleen hoorbaar als je elementen niet gecombineerd gebruikt.

    edit: Het zou kunnen dat die storing door de adapter wordt gegenereerd als ie switched mode is. 24Vx3A = 72 Watt. Lekkere stoorpulsen.
    Laatst gewijzigd door Plant; 10 augustus 2017 om 18:51
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top