Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1

    Standaard Raar Probleempje PRS SE 245 2017

    hallo,

    Giser heb ik een PRS SE 245 2017 gekocht, speelt als een trein en klinkt ook super!
    nu heb ik alleen uitgevonden dat als ik op de Brug positie speel, ik ook het Hals element erbij heb.
    ik kan gewoon het volume van de hals dichtdraaien, en dan behoudt ik het signaal van de brug, maar dit hoort niet. Heb al een mail wisseling met PRS gehad, en die zeggen simpel wel: check de aarde, en probeer contact spray. maarja, daar wordt je ook niks wijzer van.

    Nu zat ik het draadschema te bestuderen, en zag ik dat de tone pots anders zitten aangesloten dat op het schema. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat ik ook het hals element hoor op de brug positie?

    Schema:


    In de Gitaar:
    Volume pot

    Zwarte draad links is aarde van de Brug af, Rood op het eerste pootje hot van de pickup, wit van onderste rode kabel gaat naar de tone pot, wit van de bovenste naar de toggle switch + aarde naar toggle switch. (dit zit allemaal ook precies zo voor de hals positie)

    Tone Pot:

    witte kabel is vanaf de volume pot, die volgens het schema de capacitor ertussen hoort hebben. en waar de capacitor zit hoort alleen het pootje tegen de pot gesoldeerd te zitten.

    Kan dit zo? of hoort het toch zoals het schema aangeeft?

    Dealer waar ik hem heb gekocht is 2 nu weken dicht, en als dit het probleem is is het een easy fix. mocht dit het niet zijn dan wacht ik tot de dealer weer open is en mogen die het fixen.

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door richwoodplayer; 5 augustus 2017 om 23:37
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die tonepot wiring kan prima. Standaard in Seymour Duncan schematics.

    Als 1 van de 2 pickups doorlekt in de verkeerde positie, dan is de switch brak. Daar gaat het immers op verkeerd, dat ding moet de signalen scheiden

  3. #3

    Standaard

    Dat was ook mijn eerste gedachte.
    Heb de switch nagekeken, en hij scheidt wel prima. Andere kant raakt niet het midden.
    Maar als het iets anders is dan wacht ik even tot de winkel weer open is en dan laat ik hem daar even nakijken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Stomme vraag, maar ik stel hem toch:
    Nagekeken of nagemeten!

  5. #5

    Standaard

    Geen stomme vraag, maar tot nu toe alleen gekeken. Wou meten, maar kwam erachter de de batterij van mijn multimeter op is. Dus daar moet ik eerst even een nieuwe voor halen morgen.

  6. #6

    Standaard

    Alles klopt volgens mij...schema ook... alleen hebben ze de condensator anders getekend op schema maar komt op hetzelfde neer...met toonpot regel je de capaciteit + weerstand (pot) naar massa.
    Ik denk ook sterk dat het de switch is die ergens lekt !!! Je hebt toch 2 toonregelaars? eentje per pick-up?

  7. #7

    Standaard

    Heb hem vandaag even laten nakijken, probleem lag inderdaad bij de switch. was slordig gesoldeerd, en de soldeer tin vloeide over op het metalen plaatje van het hals element..
    Ze hebben er een nieuwe Switch in gezet en het werkt nu zoals het hoort
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  8. #8

    Standaard

    Fijn dat het opgelost is.

  9. #9

    Standaard

    we zaten juist...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wel fijn als een PRS net zo goed gebouwd blijkt ls een echte Gibson.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top