Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Vreemde geluiden bij nieuw pedalboard

    Lekker avondje geknutseld en ben tegen problemen opgelopen die ik nog nooit eerder ervaren heb.

    - delay: bij het activeren werd het geluid extreem dun. Alsof een wah voluit staat. Probleem bleek een defecte patchcable. Ik vermoed een slechte soldering.

    - digitale reverb: dit was een hele vreemde. Uit het niets kreeg ik een stotterend tremolo geluid. Onregelmatig en af en toe viel het volume helemaal weg. Eerst leek het erop dat ik het pedaal te weinig ma gaf. Het pedaal vraagt 150 ma en ik gaf het 100. Maar dat loste het probleem niet op. Voeding is een pedal power plus. Het probleem leek echter te zijn opgelost doordat ik de patchcable die eerst helemaal tegen de voodoo lab aanslag, te herpositioneren. Ver weg van de pedal power. Daarna bleef het weg.

    Ik vermoedde eerst dat ook deze kabel stuk was maar het doormeten gaf geen resultaat. Zelf heb ik een dergelijk probleem nog nooit meegemaakt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Een hoop problemen zijn terug te voeren op voeding en mismatch, dwz rare effecten van buffers en ander impedantie mismatch leed.

    Ouderwets elimineren. Je begint met 1 pedaal aan te sluiten en zo verder.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht

    Ik vermoedde eerst dat ook deze kabel stuk was maar het doormeten gaf geen resultaat. Zelf heb ik een dergelijk probleem nog nooit meegemaakt.
    van de week iets dergelijks gehad. een korte kabel gesoldeerd als verbinding tussen een vox pathfinder 15 en een vox tonelab ST.
    haakse neutrick jack aan de ene kant rechte aan de andere. plug hem in de versterker, krijg direct stevige brom. doormeten en niets te meten qua sluiting.
    probeer even in een Park versterker en niets aan de hand

  4. #4

    Standaard

    Vermoed jij dan ook dat het aan de kabel ligt? Want ik heb in mijn hoofd dat het toch om een kabelbreuk gaat.

  5. #5

    Standaard

    Waarschijnlijk gewoon een 'directional cable' en had je hem verkeerd om zitten in de 15R...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk gewoon een 'directional cable' en had je hem verkeerd om zitten in de 15R...
    een korte kabel gesoldeerd als verbinding tussen ...
    Niet erg waarschijnlijk dan toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top