Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 89 van 89
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    waar polijst je dan mee, een zandstraler ? met 1 of 2 lagen 2k (en er van uitgaand dat de ondergrond al glad is) zou je moeten kunnen vlak schuren en polijsten zonder dat je door de lak gaat
    als ik twijfel (met name op de scherpe kanten) dan schuur en polijst ik daar minimaal en gooi ik er nog een laagje tegen aan

    hoe ik werk met zo'n getinte laag is dat ik alle lagen die ik nodig heb al gelakt heb voordat ik die laag spuit, ik zorg dat alles wanneer ik Cellulose spuit minimaal 2 weken is uitgehard en gevlakt met 800 grit, dan spuit ik de tint en dan weer 2 blanke lagen zodat ik minimaal hoef te schuren
    life sucks and then you die

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Ik heb wel de fout gemaakt om niet eerst mooi glad te schuren voordat ik de kleurlaag deed. Nu heb ik bij de armrest het gele iets weg geschuurd naar lichter, maar zie je net dat sinaasappeltje van de lakken terugkomen, hierdoor oogt het wat onnatuurlijker 'relic'.

    Maar meestal is 2 lagen inderdaad voldoende om de polijsten. Beetje voorzichtig zijn bij de randen. Natschuren doe ik meestal met lamplicht (of in de garage met de garagedeur open, zodat je strijklicht hebt), dan zie je precies wanneer het glad is en kun je dan gelijk stoppen. En alles met de hand, heb je veel beter controle erover.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik schuur alleen nog maar droog met kovax assilex, dit geeft me veel meer controle dan met nat en ook het eindresultaat is veel sneller (en beter), tis alleen een beetje duur
    life sucks and then you die

  4. #84

    Standaard

    Ik weet het niet 😬
    Heb er nu weer veel op gespeeld. Heeeeerlijk ding. Maar die kleur !
    En met de info van hierboven ben ik steeds meer geneigd haar over te doen. Veel werk is het niet meer.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    been there done that , inderdaad de Basis is er al dus een paar nieuwe lagen is niet zoveel extra werk
    life sucks and then you die

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Je zou ook nog kunnen kiezen dan voor de vintage olympic white van gitarrenbastler. en dan gewoon helder blank aflakken. Dan is hij altijd egaal van kleur.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat heb ik toevallig vorig week gedaan maar er zit wel een enorm kleur verschil tussen de 2, vintage White van GB is gebroken wit, terwijl verouderd Gibson wit meer bananengeel is
    life sucks and then you die

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    dat heb ik toevallig vorig week gedaan maar er zit wel een enorm kleur verschil tussen de 2, vintage White van GB is gebroken wit, terwijl verouderd Gibson wit meer bananengeel is
    ja afhankelijk inderdaad wat je zoekt. Had al het idee dan de vintage white een stuk witter was dan het resultaat wat ik nu heb met de vergeelde blanke lak. En ik moet zelf zeggen dat ik het 'wolkige' effect juist meer vintage vind. Nicotine en vergeling zijn ook niet altijd mooi egaal.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik ben ooit met een post-it blaadje naar een verfmenger gegaan om Bananen geel te krigen, dat leverde wel een egaalresultaat op Maar dat was ook gelijk het probleem, wat je al zegt het ziet er niet vintage uit
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top