Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 89
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb de Bernstein light gebruikt (ik heb ook de donkere versie maar daar had ik te weinig controle over de kleur opbouw dus die gebruik ik alleen als ik echt amber wil)
    wat ik gemerkt heb is dat je met wat meer afstand de body moet spuiten om een egale kleur te krijgen, daarnaast terwijl de lak nog aan het drogen was heb ik een blanke laag gespoten zodat die laag de amber laag nog iets verder verdunde en dat gaf het juisted effect

    ik moet zeggen dat jouw explorere er wel authentiek uitziet zo !
    life sucks and then you die

  2. #42

    Standaard

    Dat had ik dus ook. Egaal aanbrengen was heel lastig en dus niet gelukt. Maar het geeft wel een mooie uitstraling. Ik kwam van zwart af en wil geen metal looks meer. Gelukt dus. Lekker zoet 👍
    De OBL’ s 9000L en XL gaan eruit en er komen Slash signatures in.
    Wordt vervolgd.
    Luut

  3. #43

    Standaard

    In de planning zat een hoogglans vintage Olympic White met slagplaat. Dus ik was met Commandant en een polijstmachine aan het polijsten geslagen. Daar was ik dus heeeeel snel mee gesopt.

    Het is geworden een Matte Vlekkerig Vintage Yellow Explorer zonder slagplaat. Super strak geworden.
    Mat is ie zoveel mooierder. Het is wat het is en ik ben er blij mee.

    Ook de headstock heb ik niet verder gepolijst. Past exact bij elkaar
    Zo blaas je een 30jaar oude zelfbouwer weer nieuw leven in.

    Nog ff een paar daagjes laten uitharden en dan weer opbouwen. Shoot !

    Luut








  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    helemaal mee eens, hoogglans zou niet passen en nu heeft hij gewoon de juiste vibe
    life sucks and then you die

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Hm ik wilde hetzelfde doen met mijn sg, olympic white met bernstein, maar is idd wel erg geel. Is dit 1 laag bernstein? Of meerdere?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #46

    Standaard

    1e laag was heel vlekkerig. Te weinig verdunde lak.
    Flink geschuurd en daarna nog 3x overgesprayd. De vlekken gingen niet meer weg. Het is zoals Fred al zei...weinig controle en dus je moet met dit product eerst ff goed oefenen want het is lastig en niet herstelbaar.

    Ehhh dus 4x waarvan de eerste laag redelijk geachuurd. De overige lagen alleen ‘gewet’.
    Kortlom.... dit product geeft een hele gele finisch en lastig te controleren als je niet al te vaak spuitklusjes doet. Vraag maar ff aan Fred welke lak je Olympic wel in ere houdt.
    Ben benieuwd 😜

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik heb bernstein light ook. Maar met 1 dun laagje zou hij dus iets minder geel kunnen zijn? En dan proberen zoals fred zeg iets meer spuit afstand. Ik heb een bus bernstein en een bus normaal clearcoat. Ik zag achteraf dat ze bij gitarrenbastler ook gewoon vintage olympic white hebben haha, misschien net zo makkelijk geweest.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #48

    Standaard

    😄😄
    Minder werk. Maar het is ook een soort van hobby.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind 'm er prima uitzien.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik heb bernstein light ook. Maar met 1 dun laagje zou hij dus iets minder geel kunnen zijn? En dan proberen zoals fred zeg iets meer spuit afstand. Ik heb een bus bernstein en een bus normaal clearcoat. Ik zag achteraf dat ze bij gitarrenbastler ook gewoon vintage olympic white hebben haha, misschien net zo makkelijk geweest.
    ja als je wat meer afstand neemt en ook goed schudt voor het spuiten is het mogelijk een meer egale kleur te krijgen, niet te lang op 1 plek hangen en je moet eigenlijk spuiten alsof het een blanke lak is; dwz ik had zelf ook de neiging om op 1 plek te spuiten om te kijken hoe geel het werd en voor dat ik het wist had ik een gele plek
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top