Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 89
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als je van plan bent om vintage blanke lak in een spuitbus te gaan gebruiken, niet doen, dat spul (PPG en van Boston) ziet er uit alsof je onverdunde nicotine op je lak spuit, het is semitransparant en je olympic White wordt oranje
    dus tenzij je zelf blanke lak kunt tinten zou ik deze stap overslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Zij was eerst zwart en bestond alleen uit gepolijste nitro. De reden dat ik nu wel lak gebruik is dat zij Olympic White wordt en bedacht had haar te vergelen met van die vintage blanke lak om er een wat oude touch aan te geven. Zowel hals als body. Anders wordt zij te cleanish. Alle hardware is zwart en ook iets "aangedaan" door de tijd. Ik ga dus geen enkel schroefje ect vervangen door nieuw

    Mbt de decal ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb transparante liggen. Maar de printer print geen wit dus ga ff kijken wat er overblijft als ik crème of licht geel print in de kleur van de body.

    Ik heb nog geen oplossing voor wit decal papier. Volgens mij moet je dan je tekst uitknippen en dat wordt lastig. Tips zijn welkom
    life sucks and then you die

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Kroonpart heeft een hele mooie mengkleur die je met nitro kan mengen. Wel heel erg duur (dacht iets van 30 - 40 euro voor 100ml) maar je hebt maar een paar druppels nodig, dus je doet er een heel leven lang mee.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #23

    Standaard

    Nou lekker dan ! Komt ie nou mee

    Een gitaar bouwen was als electrotechneut een opgave, diverse buizenbakken bouwen was een leuke uitdaging. Een gitaartje spuiten; achhh wat kan daar nou mis an ?? Had ik immers eerder gedaan

    Ik heb idd die PPG bussen. Nou ja, kan er één gebruiken voor de neck. Voor de body moet ik dus een alternatief zoeken.
    Nitro zelf mengen zie ik niet echt zitten. Teveel gedoe zeg maar. Nitro scoren, mengen, bedrijf zoeken die het in bussen drukt ect ect. Is er een alternatieve manier om hem te vergelen? Anders wordt het weer, zoals Barno opperde, gewoon een nieuwe kleurlak aanbrengen en die polijsten.

    Eeehhh Fred..... Hoe oranje is oranje??

    Luut

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Nitro zelf mengen veel gedoe? Nitro in potje, druppeltjes erbij deksel erop. Schudden en potje in Wagner spuit leeg kiepen.

    Er zijn ook lege bussen te koop met een glazen vulpotje. Merk weet ik ff niet meer. Zoek het morgen ff op voor je.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    we hebben het hier over dit soort oranje . en voordat je het op je nek spuit doe je zelf een (enorm) plezier en spuit even en proefstukje , het gaat namelijk best wel slecht van je neck weer af als het niet bevalt



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Nou lekker dan ! Komt ie nou mee

    Een gitaar bouwen was als electrotechneut een opgave, diverse buizenbakken bouwen was een leuke uitdaging. Een gitaartje spuiten; achhh wat kan daar nou mis an ?? Had ik immers eerder gedaan

    Ik heb idd die PPG bussen. Nou ja, kan er één gebruiken voor de neck. Voor de body moet ik dus een alternatief zoeken.
    Nitro zelf mengen zie ik niet echt zitten. Teveel gedoe zeg maar. Nitro scoren, mengen, bedrijf zoeken die het in bussen drukt ect ect. Is er een alternatieve manier om hem te vergelen? Anders wordt het weer, zoals Barno opperde, gewoon een nieuwe kleurlak aanbrengen en die polijsten.

    Eeehhh Fred..... Hoe oranje is oranje??

    Luut
    life sucks and then you die

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    btw deze schijnt beter te zijn en eer geschikt om je olympic White te vergelen
    http://www.gitarrenbastler.de/produc...products_id=93
    life sucks and then you die

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ze hebben trouwens wel meer mooie kleurtjes

    http://www.gitarrenbastler.de/index.php?cPath=31_33
    life sucks and then you die

  8. #28

    Standaard

    De associatie met dit heerschap MOET me wel doen besluiten de lak ZEKER niet te gebruiken. Kleurtje is niks mis mee.... maarja ik ben beelddenker

    Ff wachten waar Tabula mee komt. Had zelf ook al ge-googled voor die bussen. Een Wagner aanschaffen is geen optie. En anders die bussen uit de DE laten komen. De huidige Olympic White zit erop dus dat blijft voor nu ff het uitgangspunt.

    Maarehh niks is veranderlijker dan een mens.

    Luut

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Preval.com

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    inderdaad ook een hele goede optie !
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top