Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 89
  1. #61

    Standaard

    Ikzelf vind de kahler gewoon goed smoelen. En is gewoon super stabiel.
    Als het probleem van de rolletjes zich gaat voordoen vervang ik ze gewoon.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Was destijds een bijkomend probleem..... Kahler leverde geen rolletjes, tenminste niet in Europa. Was pre-internet tijd.

  3. #63

    Standaard

    Hahaha pre-internet. Snapt mijn dochter helemaal niets van.

    Had de doos bewaard kwam ik achter. Met de bon 395 florijnen in '87

    De Explorer is dus 31 jaar oud




    Toch knap dat die onderdelen nu nog te koop zijn.

  4. #64

    Standaard

    Hey Thiez,
    Maar goed dat je die lak niet hebt toegepast. Die van jou is olympic white. Die van mij is Olympic .......
    😄😄😄



  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Thx Fred.

    Wat is er trouwens mis met die Kahler? Ik weet dat er klachten zijn over snaarbreuk.
    Ik heb er werkelijk waar nooit problemen mee gehad. En in mijn metaltijd hing ik er werkelijk aan.
    Of is het een looks dingetje?
    Kahler... Wat is er niet mis met een kahler? Het is een tonesucking monster. Het vreet zoveel sustain weg, het vreet zoveel sprankel en bite en midrange uit je plank. Ik heb meerdere gitaren ooit gemod met kahler en allemaal gingen ze terug naar stock of modded naar een Floyd Rose ipv kahler. Resultaat? Enorme vooruitgang in tone, enorme vooruitgang in stabiliteit en sustain. Verschrikkelijke rotdingen.

    Dat vind ik en ik weet dat Fred dat ook vindt

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nou ben ik tamelijk Jerry Cantrell fan, met name ook om zijn geluid. Ik kan nou niet echt zeggen dat hij tekort komt aan sustain, ondanks de Kahlers in zijn gitaren. Da's ook o.a. juist waar ie om bekend staat, met name met zijn leads. Floyds daarentegen zijn standaard ook niet echt sustain monsters. Gooi je er een dikker sustain blok in, dan scheelt het al een hoop. Floyd Rose hoor en lees je tegenwoordig ook veel klachten over, een rede waarom veel floyd gebruikers overstappen naar bijv. Gotoh. Over alles valt wel wat te zeggen wat dat betreft.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Kahler... Wat is er niet mis met een kahler? Het is een tonesucking monster. Het vreet zoveel sustain weg, het vreet zoveel sprankel en bite en midrange uit je plank. Ik heb meerdere gitaren ooit gemod met kahler en allemaal gingen ze terug naar stock of modded naar een Floyd Rose ipv kahler. Resultaat? Enorme vooruitgang in tone, enorme vooruitgang in stabiliteit en sustain. Verschrikkelijke rotdingen.

    Dat vind ik en ik weet dat Fred dat ook vindt
    Nahja, dat vind ik ook, maar het werd nog redelijk opgevangen door de überheldere SSH EMG set die erop zat. Vond de mechanische respons ook verre van fijn. Heb er ook maar één gehad en die zat er al op toen ik 'm kocht. Op zo'n moment kun je niet meer terug, want de routing is totaal anders dan van een conventionele tremolo/vibrato. Die FR kopie Kahlers waren wel ok geloof ik.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Nou ben ik tamelijk Jerry Cantrell fan, met name ook om zijn geluid. Ik kan nou niet echt zeggen dat hij tekort komt aan sustain, ondanks de Kahlers in zijn gitaren.
    Ik ben geen kahler kenner, maar heb ooit op een clapton signature gespeeld waar een kahler op gebeund was, en dat ding klonk ziekelijk goed.

    Als je een vintage trem iets gekanteld hebt staan (zodat je de toon ook kunt verhogen) klinkt het ook als een natte krant in verhouding tot als je hem plat op de body legt. Hoor je eigenlijk ook niemand over

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Tja..... Kahler... what Kahler....?? Er is namelijk nogal een verschil.

  10. #70

    Standaard

    Ik neem het meteen aan. Dit is mijn enige met een tremolo. Heb geen vergelijking en ook nooit gehad.
    Heb opeens geen behoefte om haar te vergelijken met een Floyd want stel je voor 😜. Maar zonder gekheid, ik zal het eens onderzoeken.

    Aiai onze mede gitarist heef zo’n hele dure JEM. Daar zit er eentje op. Gelukkig is het een hele andere gitaar, andere pick-ups, andere versterker. Pffffff

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top