Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 63
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Allereerst mijn felicitaties!!

    Op de tweede plaats verbaast het mij altijd weer dat men een hoop geld voor een dergelijke amp neerlegt en al snel blijkt dat de amp in kwestie stand alone toch niet helemaal voldoet, want er moet (misschien) een tubescreamer voor en ook nog een DeFizzerator........
    Thanks.

    Wellicht voldoet ie prima in de band zonder extra hulpmiddeltjes, ga ik volgende week wel achter komen en valt dat 'spikey' heel erg mee. Die tubescreamer weet ik ook nog niet, is meer een gewoonte, omdat ik altijd of een pedaal strakker wilde krijgen, of een Marshall, wat nu eenmaal lekker werkt. Zou maar zo kunnen zijn dat deze versterker dat niet eens nodig heeft, omdat ie al knijterstrak is. Then again, als ik qua sound naar één van m'n voorbeelden kijk, Jerry Cantrell, die speelt op meerdere high end versterkers tegelijk en gooit er alsnog een tubescreamer voor, omdat een tubescreamer nou eenmaal iets met je geluid doet wat geen enkel ander pedaal kan, ook een eq niet. Of dat mooi is, of niet, dat laat ik in het midden. Daarnaast gooit ie ook nog 's een eq pedaal er overheen, ondanks de Friedmans en Bogners, wat toch geen misselijke versterkers zijn. Zal wel gitarist eigen zijn.

    Die DeFizzerator doet ook maar heel erg weinig op zich, is meer een passieve eq die je hoog wat vormt. Eigenlijk het verlengde van je presence op je bordje. Verder doet ie qua eq niets aan je versterker. Ik blijf altijd zoeken naar nog beter, beetje control freak op dat vlak denk ik. Ik vind het ook gewoon leuk om in ieder geval ergens mee bezig te zijn, puur hobbymatig. Stilstand en tevreden zijn zit niet zo in m'n aard denk ik. Neemt niet weg dat ik het een heel erg toffe versterker vind hoor.

    Ik moet overigens ook wel erg wennen aan dat eigenlijk alles er wel al in zit met wat draaien aan de knoppen. In tegenstelling tot de Marshalls die ik gewend ben. Die doen één trucje heel erg goed en klinken alleen maar beter met een overdrive ervoor als booster. Op een Framus Dragon na heb ik nog niet eerder zelf zo'n high end versterker gehad en die Framus had ook niet dat wat deze Splawn wel heeft. Verder vrijwel altijd Marshalls gehad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik snap eigenlijk niet dat versterkerbouwers zó veel gain "inbouwen".
    Of eigenlijk, ik snap niet zo goed dat er veel mensen zijn die zó veel gain gebruiken.
    Ik gebruik het ook niet, smeert alleen maar dicht. Maar ik vind het wel fijn dat een versterker zoveel bereik heeft. Van low gain, wat mooi opschoont als het moet, tot volle bak dicht gesmeerde gain, het zit er allemaal in in één draai met de gain knop en dan doet volume ook nog heel veel met de mate van oversturing. Dat hot rodded, het zit er helemaal in, maar je kunt er ook prima standaard plexi en JCM 800 geluiden uit krijgen met minder gain. Dat is ook wat ik tof vind aan een goeie hot rodded Marshall. Een versterker die alleen maar standje bruut kan is wel leuk, maar niet echt multi-functioneel. Desondanks is het wel heel erg verleidelijk om een versterker als deze op alleen maar standje bruut te zetten, omdat ie dat gewoon zo fucking lekker doet.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    En da's weer het leuke (voor sommigen is het juist weer een crime) van Mesa amps, die hebben wat mij betreft vele "sweet spots", omdat iedere pot wel weer invloed op de andere pot heeft. Soms even zoeken, maar bijna altijd raak.
    Ja, breek me de bek niet open haha. Ik heb de Lone Star nu een klein jaartje maar wekelijks of soms dagelijks zit ik nog aan die knoppen te draaien en vind ik weer een andere sound die ook lekker klinkt, geen makkelijke versterker als je er niet mee bekend bent imo :-)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik blijf altijd zoeken naar nog beter, beetje control freak op dat vlak denk ik. Ik vind het ook gewoon leuk om in ieder geval ergens mee bezig te zijn, puur hobbymatig. Stilstand en tevreden zijn zit niet zo in m'n aard denk ik. Neemt niet weg dat ik het een heel erg toffe versterker vind hoor.
    Precies dit.
    The chase is better than the catch, of zoiets

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Tja het is maar wat je zoekt en wat je zelf prettig vind. De ene heeft graag alles in zijn amp, de ander wil liever tapdansen op zijn pedalboard. De ene heeft aan en genoeg aan een gitaar recht in de combo, de andere liever een kemper.

    Oversturing uit en amp klinkt anders dan oversturing uit een pedaal. En ga zo maar door. Dus het 'niet snappen' wat andere kopen is meer het niet kunnen verplaatsen in een ander persoon. Zoveel smaken, zoveel sounds, zoveel opties.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar ff een andere vraag.... als je zo'n geweldenaar koopt vind ik wel dat je toch minimaal
    10-15x per jaar op de planken moet staan. Vergelijk het met het kopen van een Ferrari terwijl je alleen op provinciale wegen rijdt 😆

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Oversturing uit en amp klinkt anders dan oversturing uit een pedaal. En ga zo maar door. Dus het 'niet snappen' wat andere kopen is meer het niet kunnen verplaatsen in een ander persoon. Zoveel smaken, zoveel sounds, zoveel opties.
    Als ik het verhaal van de TS zo lees, heeft hij de amp initieel niet gekocht om het op te leuken met een tubescreamer en een DeFizzerator. Daar komt hij pas achter als hij de amp wat beter (maar vooral harder) aan de tand heeft gevoeld. M.a.w. bij nader inzien voldoet de amp niet helemaal en zijn hulpmiddelen opeens gewenst.
    Dat snap ik niet, want mijns inziens was dat niet de bedoeling. Uiteraard kan ik er naast zitten maar vooralsnog laat de TS dat niet blijken. Dat heeft dus niets te maken met in een persoon kunnen verplaatsen of niet.
    Uiteindelijk zal het mij aan mijn derrière oxideren wat zijn beweegreden is om zo'n dikke amp aan te schaffen en daarna met, naar mijn bescheiden mening, initieel onnodige hulpmiddelen op te leuken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind je aannames knap bedacht. Nog niets wordt toegevoegd omdat er wat mist, ik zit nog volledig in de uitprobeer fase. Waarom? Omdat ik dat leuk vind. Daarom zei ik ook al, misschien heb ik het helemaal niet nodig en werkt het zo ook al fantastisch in de bandmix. Daar kom ik dan ook vanzelf wel weer achter. Hoe je daar in kan lezen dat de versterker niet voldoet, ik vind het knap. Je leest er van alles in, maar daar waar ik meerdere keren zeg dat de versterker heel erg voldoet en ik er daarom ook heel blij mee ben, dat lees je dan niet. Da's al knap op zich. Ik snap daarentegen je oordelende blik niet op iemand z'n, mijns inziens, tamelijk enthousiast verhaal. Het kan je niet schelen wat iemand doet, maar je moest het toch even twee keer kwijt. De eerste keer was het nog een vraag en geef ik dan ook antwoord op. Een tweede keer zit er wel degelijk een veroordelende ondertoon in. Mag ook, ga ik ook nog wel op in op zich.

    Vraagje voor jou. Waarom is het de normaalste zaak van de wereld om een tubescreamer voor een Marshall te zetten, maar niet voor bijv. een Splawn? Ik ben oprecht benieuwd. Hele kuddes gitaristen zetten dergelijke pedalen voor de dikste versterkers, dus snap ik je punt oprecht niet.

    Wellicht een filmpje als antwoord waarom een tubescreamer maar zo 's kan werken en misschien ook wel niet. Wie weet. Is in dit geval een Nitro, maar die is ook wel dik genoeg, toch?


  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar ff een andere vraag.... als je zo'n geweldenaar koopt vind ik wel dat je toch minimaal
    10-15x per jaar op de planken moet staan. Vergelijk het met het kopen van een Ferrari terwijl je alleen op provinciale wegen rijdt ��
    Als je dat lukt als band met eigen muziek, dan mag je je handjes dicht knijpen. Die tijd is helaas geweest. We mogen al blij zijn met 6-7 optredens. Dan maar een Ferrari, ik vind 'm lekker. Hoewel Ferrari's wel verdomde lillek zijn...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Aha oke. Ik ben wel benieuwd hoe die klinkt met en zonder ts.
    Maar m'n ervaring is als je een ts productief wil gebruiken je de gain op de amp niet te vol open moet hebben om er een goeie volume boost uit te halen, want ik neem aan dat je hem daarvoor gaat gebruiken via de fx loop?
    Sluit je hem direct vanaf de input van de amp aan, zou dat onzinnig zijn aangezien de splawn al bakken met gain heeft.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Als ik het verhaal van de TS zo lees, heeft hij de amp initieel niet gekocht om het op te leuken met een tubescreamer en een DeFizzerator. Daar komt hij pas achter als hij de amp wat beter (maar vooral harder) aan de tand heeft gevoeld. M.a.w. bij nader inzien voldoet de amp niet helemaal en zijn hulpmiddelen opeens gewenst.
    Dat snap ik niet, want mijns inziens was dat niet de bedoeling. Uiteraard kan ik er naast zitten maar vooralsnog laat de TS dat niet blijken. Dat heeft dus niets te maken met in een persoon kunnen verplaatsen of niet.
    Uiteindelijk zal het mij aan mijn derrière oxideren wat zijn beweegreden is om zo'n dikke amp aan te schaffen en daarna met, naar mijn bescheiden mening, initieel onnodige hulpmiddelen op te leuken.
    Als een marshall korrel je sound is maar je wil net iets strakker laag waarom zou je dan naar een andere versterker zoeken terwijl je met een marshall + screamer dit voor elkaar krijgt?

    Als een amp echt gaaf klinkt maar enkel dat klein beetje tophoog wat eraf moet en je krijgt dit opgelost met een pedaaltje waarom niet?

    Zijn zat mensen die een screamer voor een Soldano zetten van 3400 euro. Zijn ook mensen die een 'screamer' achtig pedaal kopen van honderden euro's omdat het boetiek en handgemaakt is, en het voor hun net iets beter klinkt dan die bad monkey van 3 tientjes.

    Het gaat om wat je hoort, wat je wilt horen en wat dit mag kosten voor jou. Ieder zijn ding, valt niets aan te snappen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top