Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 63
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.481

    Standaard

    Ik ben niet zo thuis in de terminologie van de marshalls, dus heb stiekem op youtube geluisterd daar een Splawn.
    Gave amp, gefeliciteerd!

    Schreeuwt wat mij betreft om gitaren met omgekeerde headstock, king diamond tot motley crue nummers in combinatie met genoeg bier.

    Is overigens als compliment bedoeld

    Trouwens, het klinkt voor mij heel erg soldano achtig. Nu zegt vast iedereen "duhh, het is een opgevoerde marshall", maar dat is een Friedman ook; deze lijkt me meer richting soldano dan friedman, klopt dat?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, dit zit wel echt in de hoek van de Friedmans en Camerons en zo. Maar misschien heb je de Nitro gehoord, dan kan ik me ergens wel vinden in je vergelijking aan de hand van filmpjes. De Pro Mod is hot rodded brown sound tot jaren '80 Maiden, maar dan met eventueel meer gain en tamelijk strak, zoiets. De Quick Rod is feitelijk dezelfde versterker, maar dan met EL34's. Is iets middiger schijnt, maar zit wel in dezelfde hoek als de Pro Mod.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.481

    Standaard

    Hmm, ik zal nog eens terugzoeken, en dan met koptelefoon luisteren

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb 'm inmiddels open mogen draaien op m'n Randall RA412XL cab. Vet! Diepe laag gain en heel, heel erg strak. Zeker met een tubescreamer er voor (beetje mee zitten experimenteren, ben er nog niet aan uit met of zonder). Maar ook... spikey! Op zich wel heel erg vet om makkelijk door de bandmix te snijden, maar ik denk dat ik m'n Amptweaker DeFizzerator maar weer 's van stal ga halen, om er toch wat meer controle over te krijgen. Harder zetten is ook heel wat meer gain, wat ik terug heb mogen zetten tot nauwelijks op twaalf uur, zoveel gain heeft deze versterker. Ik zou 'm ook nog 's terug kunnen schakelen naar 60 watt, voor wat warmer gain, maar dat steekt een beetje en ga ik vooralsnog niet van uit.

    Er zit ook een goeie fx loop in, ook tot nu toe het beste wat ik heb gehoord/meegemaakt. De delay kwam er heel erg mooi uit. Desondanks wil ik ook 's experimenteren met de delay voor de versterker en dan kort instellen, Eddie Stijl. Alleen klinkt dan de delay weer ruk voor clean, dus da's nog een beetje een afweging. Denk dat ik uit m'n superstratje wel alles uit sloop en alleen een volumeknop en één humbucker er in ga zetten, ook Eddie stijl Brown sound met iets meer gain is een eitje met deze versterker.

    Maar ik ben wel zwaar onder de indruk. Nog niet eerder zo'n dynamische, krachtige bak mogen meemaken, die toch heel erg strak blijft. Nog steeds blij!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Tweede delay aanschaffen 1 voor in de loop en de ander voor de Eddie stijl maar dan zou ik wel meer een echo achtige pedaal doen want anders zit de delay in de weg.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heb ik aan zitten denken, ik heb nog wel wat delay pedalen liggen op zich. Maar dat wordt niet praktisch meer op m'n bordje. Moet wel zeggen, ik kan me zo geen nummer van ons voor de geest halen waar ik delay over het cleane signaal gebruik (de zeldzaamheid dat we sowieso iets clean spelen).

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zeker met een tubescreamer er voor (beetje mee zitten experimenteren, ben er nog niet aan uit met of zonder). Maar ook... spikey! Op zich wel heel erg vet om makkelijk door de bandmix te snijden, maar ik denk dat ik m'n Amptweaker DeFizzerator maar weer 's van stal ga halen, om er toch wat meer controle over te krijgen.
    Allereerst mijn felicitaties!!

    Op de tweede plaats verbaast het mij altijd weer dat men een hoop geld voor een dergelijke amp neerlegt en al snel blijkt dat de amp in kwestie stand alone toch niet helemaal voldoet, want er moet (misschien) een tubescreamer voor en ook nog een DeFizzerator........

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.481

    Standaard

    Ik snap eigenlijk niet dat versterkerbouwers zó veel gain "inbouwen".
    Of eigenlijk, ik snap niet zo goed dat er veel mensen zijn die zó veel gain gebruiken.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik snap eigenlijk niet dat versterkerbouwers zó veel gain "inbouwen".
    Of eigenlijk, ik snap niet zo goed dat er veel mensen zijn die zó veel gain gebruiken.
    Ik ook niet maar dat is ook mede afhankelijk van het type versterker. Mijn Mesa Boogie Lone Star Classic bijvoorbeeld heeft een drive channel die nooit echt high gain wordt voor metal bijvoorbeeld, eerder medium gain die je dan wel met een pedaal ervoor in high gain kunt jagen. Een beetje als de Marshall JTM45 die ook niet echt high gain te noemen is. Het is misschien belangrijker af te vragen of een high gain versterker op lagere gain levels ook nog overtuigend kan klinken. Iedere versterker heeft zijn 'sweet spot' en dat kan soms betekenen dat het alles of niets is en dan komen toch de pedalen weer tevoorschijn :-)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Iedere versterker heeft zijn 'sweet spot' en dat kan soms betekenen dat het alles of niets is en dan komen toch de pedalen weer tevoorschijn :-)
    En da's weer het leuke (voor sommigen is het juist weer een crime) van Mesa amps, die hebben wat mij betreft vele "sweet spots", omdat iedere pot wel weer invloed op de andere pot heeft. Soms even zoeken, maar bijna altijd raak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top