Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 63 van 63
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Presence zit ook op een andere plek nl. in je power-amp.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Presence zit ook op een andere plek nl. in je power-amp.
    Yep, bij de negatieve feedback loop, en hij beïnvloed dus ook de gain, eigenlijk de hele feel van de amp.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ben inmiddels een paar maand verder met de Splawn. Nog steeds een kick-ass versterker, heeft de wittebroodsweken zonder meer overleeft! Alleen het plan om er een Quickrod van te maken middels andere buizen ga ik wel doen. Het felle hoog is toch wel deels door de KT88's en wil ik gaan vervangen met JJ KT77's. Schijnt dat het hoog dan wat smoother wordt en het mid wat meer aanwezig.

    Ik zit er ook sterk aan te denken om twee van de vier V30's te vervangen in mijn cab. Erg veel alternatieven voor te vinden, waar ik nog niet aan uit ben. Small Blocks van Splawn zelf zijn een goeie kandidaat, ook erg goed betaalbaar. Zit nu een beetje te kijken naar allerlei alternatieven voor Greenbacks, Creambacks of misschien zelfs G12-65's. Toch nog geen geld en tijd zat.

    De OD808 is ook nog steeds een lekkere toevoeging, voor de beetje extra jus, maar er is een Maxon VOP-9 onderweg, eventueel ter vervanging van de OD808. Ook een tubescreamer-achtige (een 820 met mods), maar eentje die je geluid meer intact houdt, ook in het laag, schijnt. Ben benieuwd wat dat pedaal doet!

    Ik ben er ook achter gekomen dat low en medium output elementen lekkerder werken, daar waar ik eerst juist meer voor medium en high output elementen koos. In m'n strat zit nu een SD '59/custom hybrid in de brugpositie (echt een geweldig element!), in m'n SG een setje BKP Mules en in m'n deluxe-achtige tele een SD '59. Die laatste wil ik nog 's uitwisselen met een BKP Crawler, de '59 is het nog niet helemaal.

    De Splawn is ook een echte pedalenvreter. Delays doen het geweldig in de fx loop en flangers en phasers/vibes klinken echt super, ook met een zooi oversturing. Nog steeds erg blij! De versterker heeft me ook EVH weer doen herontdekken. Als je filmpjes van Splawns zoekt, dan zijn er nogal wat EVH fanatics bij met een Splawn. 1984 is inmiddels weer 's helemaal grijs gedraaid.
    Laatst gewijzigd door Brum; 5 november 2017 om 13:11

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top