Nieuwe aanwinst, waar ik erg blij mee ben. Een Splawn Pro Mod.



Mijn wens was al langer een hot rod Marshall en dat is helemaal wat het is. Een twee-kanaals scheurbak, met drie modi op het gain kanaal. Van hot rod plexi, naar hot rod JCM 800, naar hot rod JCM 800 met nog meer gain en laag. Goeie fx loop, prima plexi-achtig clean kanaal. 120 watt, dmv vier KT88's (ik zag Svetlana's zitten), geen versterker voor in de huiskamer.

Eerst het gain kanaal, omdat je daar nu eenmaal een high gain bak voor koopt. De plexi modus vind ik echt briljant! Van puur plexi-achtig, naar vollen bak hot rod plexi, omdat z'n gain bereik erg ver gaat. Tubescreamertje ervoor klinkt zo thuis helemaal te gek ook! Ik heb 'm nog niet in de band aan de tand mogen voelen, maar ik heb het idee dat dit voornamelijk de modus wordt die ik ga gebruiken. Voor het zwaardere drop c werk komt de JCM 800 mode helemaal tot z'n recht denk ik. De helemaal over de zeik JCM 800 modus zal ik denk ik niet heel veel gaan gebruiken, maar is wel baggervet. De metallisten onder ons weten met deze modus wel raad schat ik zo in. Daarnaast heeft ie nog een extra footswitchable boost functie, waardoor ik m'n boost pedaal van m'n plankie kan halen. Kortom, heel erg veelzijdig, dat gain kanaal.

Het clean kanaal is voor mij een plus, maar gebruik ik sowieso maar weinig. Het aparte aan dat clean kanaal is dat ie heel erg reageert op de instellingen van je gain kanaal, al heeft ie z'n eigen eq. Je stelt dan ook eerst het gain kanaal in en aan de hand daarvan stel je je clean in. Clean is zoals gezegd, in mijn oren, plexi clean. Goed bruikbaar als je van dik clean met een randje houdt. Spatzuiver is a no go, maar gelukkig ligt daar mijn voorkeur ook niet. Het zal geen Marshall Major worden, maar desondanks hoop ik dat ie op vol volume wel een lekker dik, punchy clean met een goeie rand gaat krijgen met die KT88's. Gister bij het uitproberen bij z'n vorige baasje heb ik 'm wel wat verder open gehad en dat klonk al erg goed.

Al met al, ik is blij.