Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 63
  1. #41
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Die voorversterbuisjes maken nog minder verschil dan die einbuizen.

    Milko sluiten.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Nietus....

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Die voorversterbuisjes maken nog minder verschil dan die einbuizen.

    Milko sluiten.
    Eh... Neh... Precies andersom...

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Milko's hersencellen zijn beschadigd door die koeienreten die hij altijd hier post. Precies andersom, vriend! Pre-amp bepaalt de sound van je amp.

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Die voorversterbuisjes maken nog minder verschil dan die einbuizen.

    Milko sluiten.
    Geluid zit in je vingers.

    Milo sluiten.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Geluid zit in je vingers.

    Milo sluiten.
    Ook weer zoiets... nee geluid zit in je gear. Aanslag/dynamiek, phrasing, bending en dat soort dingen zitten in je vinger.
    Geef Van Halen, Lukather, Clapton en Mayer hetzelfde gitaar en aangesloten aan een Plexi en je zal hetzelfde geluid horen van al die gitaristen.

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ook weer zoiets... nee geluid zit in je gear. Aanslag/dynamiek, phrasing, bending en dat soort dingen zitten in je vinger.
    Geef Van Halen, Lukather, Clapton en Mayer hetzelfde gitaar en aangesloten aan een Plexi en je zal hetzelfde geluid horen van al die gitaristen.

    Ik was Milko even voor ;-) Je hebt helemaal gelijk hoor.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik was Milko even voor ;-) Je hebt helemaal gelijk hoor.
    Hahahaha! Dan heb ik niks gezegd

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    @Brum:
    Wow!! Mijn excuses, laat ik mijn verhaal wat nuanceren. Vervang in mijn posts "Ik snap niet" door "Ik vind het vreselijk zonde".
    Geplaagd door een vreselijke internetverbinding op mijn vakantieadres kan ik helaas het YT-filmpje niet bekijken maar ik weet op voorhand al wel waar het naar toe gaat.
    Uiteraard moet iedereen helemaal zelf weten of hij wel of geen pedaaltjes gebruikt om de sound te vormen. Inderdaad, hele volksstammen gebruiken de Tubescreamer om dergelijke amps strakker te doen klinken. En daar zit wat mij betreft de krux. Mijns inziens wordt het geluid niet strakker, maar vooral platter, gespeend van dynamiek en je hoort niet meer wat voor gitaar bespeeld wordt. M.a.w. door een Tubescreamer i.c.m. dit soort (hi) gain amps gaat iedereen hetzelfde klinken, het wordt eenheidsworst. Omdat het gemeengoed is en wij gitaristen graag anderen naäpen en napraten, wordt al snel gegrepen naar een Tubescreamer, zonder ook maar enige moeite te doen om zelf, met je eigen vingers en gitaar een strakke toon tevoorschijn te toveren (dit zal wel weer tegen het zere been schoppen van velen zijn). Ook hier geldt: als je dat op die manier wil doen, gewoon doen.
    Ateng geeft het hierboven ook aan, aanslag en dynamiek zit in je vingers, je gitaar produceert i.c.m. daarmee een bepaalde sound. Als je dan ook nog een beetje weet hoe je daarmee een goede toon kan neerzetten en dat stop je in een amp a la een Splawn, dan heb je volgens mij geen Tubescreamer meer nodig.
    Mooi voorbeeld is ook op Youtube te vinden, waar Phil X een Friedman BE-100 demonstreert - gitaar rechtstreeks in amp, zonder Buisschreeuwer ertussen. Zou hij er wel zo'n pedaal tussen zetten, dan durf ik te stellen dat je niet meer hoort op wat voor gitaar hij speelt.

    Elke weg, ieder moet gewoon lekker zijn ding doen, nogmaals gefeli met je amp en heul, heul veul speulplezier ermee!!









    (met je kut-tubescreamer )

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Je vorige post kwam wat belerend over, maar als je dat niet zo bedoeld hebt, no hard feelings hoor. Ik begrijp je ook wel en ik stond er ook wel zo in, maar ik was er nog niet had ik het gevoel en deed wat proberen. De DeFrizzerator was ook nog niet zo'n doorslaand succes, dus heb ik er niet voor gezet. De Tubescreamer staat ook lang niet altijd bij, maar geeft me wel wat extra opties, waardoor ik 'm wel op m'n bordje houd. Voor sommige drop C dingetjes geeft ie net wel dat beetje metal-achtig iets. Maar ik ben er ook wel achter gekomen dat de eq op de Pro Mod heel anders werkt dan op de meeste Marshalls. Op bijna alle Marshalls die ik had stond de bas vol open (wat dan nog steeds weinig deed), de mid op zeven en de treble op zes, ongeveer. Beetje presence er bij en dat werkte eigenlijk altijd wel. Maar de Pro Mod staat wel echt bekend als een hele directe versterker met heel veel bite, van wat ik er van heb gelezen. Veel eigenaren hebben de presence en treble echt bijna dicht en dan wordt het opeens een ander beestje. Ik heb wel al gemerkt dat de mid knop heel veel doet met zowel de bas als de treble. Draai je je mids terug, krijg je er ineens veel meer bas bij en minder treble. Heel anders dan bij bijv. mijn JCM 800 2210. Die is ook veel vergevingsgezinder en de attack lijkt veel lomer. De Splawn is retestrak, reageert heel erg direct, met heel veel dynamiek, in vergelijking met de 2210 en daar moet ik gewoon heel erg aan wennen. De Tubescreamer helpt daar stiekem ook wel een beetje aan mee door de extra compressie. Het geluid is echt heel erg tof, maar dan ook echt heeeeel erg tof, alleen de dynamiek is ook echt heel erg wennen. Ik ben vergroeid met die 2210, maar de Splawn gaat ook goed komen hoor. Een toffe versterker is het, ik moet alleen even wennen aan het directe en de dynamiek. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe deze versterker het doet in combinatie met de Bogner Extacy van m'n bandmaatje. Die heeft weer veel nadruk op het laag en mid-laag, dus zou op zich elkaar heel erg goed kunnen aanvullen.

    Wat ik nog wel serieus overweeg is om er EL34's in te laten zetten. Schijnt een hele makkelijke ingreep te zijn en dan heb je in feite een Quick Rod. De mids zijn dan wat smoother en het hoog wat ronder en dat staat mij wel aan op zich. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de versterker nu ook al heel erg tof, maar ik had nou eenmaal de keuze niet qua buizen toen ik deze tweedehands op de kop heb getikt. Als ik 'm nieuw had gekocht, had ik wellicht voor de Quick Rod gekozen, dat wel.

    (en tubescreamers zijn goed ja...)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top