Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 63
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Als een marshall korrel je sound is maar je wil net iets strakker laag waarom zou je dan naar een andere versterker zoeken terwijl je met een marshall + screamer dit voor elkaar krijgt?

    Als een amp echt gaaf klinkt maar enkel dat klein beetje tophoog wat eraf moet en je krijgt dit opgelost met een pedaaltje waarom niet?

    Zijn zat mensen die een screamer voor een Soldano zetten van 3400 euro. Zijn ook mensen die een 'screamer' achtig pedaal kopen van honderden euro's omdat het boetiek en handgemaakt is, en het voor hun net iets beter klinkt dan die bad monkey van 3 tientjes.

    Het gaat om wat je hoort, wat je wilt horen en wat dit mag kosten voor jou. Ieder zijn ding, valt niets aan te snappen.
    precies. Ik heb een heel rare screamer (ooit gekregen van iemand, geen idee wie 'm gemaakt heeft) maar dat ding is integraal voor mijn sound en feel. Geeft geen gain extra, geeft geen extra volume. tis gewoon een andere feel. Zet 'm voor een SLO of wat dan ook en BAM... ik voel me er direct op thuis.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    precies. Ik heb een heel rare screamer (ooit gekregen van iemand, geen idee wie 'm gemaakt heeft) maar dat ding is integraal voor mijn sound en feel. Geeft geen gain extra, geeft geen extra volume. tis gewoon een andere feel. Zet 'm voor een SLO of wat dan ook en BAM... ik voel me er direct op thuis.
    Plus twee, waarom zou je daarin dogmatisch zijn? Ik gebruik af en toe een TS-9 of een Suhr Riot met nauwelijks gain om de amp te kietelen of omdat meer gain op de amp zelf net niet de slagsound is die ik zoek. Bij optredens op zeer laag volume gebruik ik soms alleen (gestackte) pedalen voor overdrive. Gewoon gebruiken wat jij zelf lekker vindt werken/klinken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    En daarnaast heeft elke amp wel een sound waar je jezelf in kan vinden. Ik speel uiteraard het liefst op eigen gear, maar als een podium beetje fatsoenlijke backline heeft wil ik mijn gear nog wel eens thuis laten. Gitaar erin, even tweaken en gaan.

    Grote fout die ik nog steeds veel gitaristen hoor maken, en zeker bij metal, is bass ver open en mids omlaag. Het middengebied is juist waar de gitaar zit en waar je strakheid vandaan haalt. Dan het laag eruit, laag moet van de basgitaar komen. Eerste wat geluidsman vaak doet is laagfilter op de gitaar zetten om bas ruimte te geven.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    maar als een podium beetje fatsoenlijke backline heeft wil ik mijn gear nog wel eens thuis laten. Gitaar erin, even tweaken en gaan.
    Ja, dat is lachen.
    Ik heb regelmatig dat anderen over mijn versterker spelen. Dan draaien ze effe tot ze hun sound hebben.
    Het komt alleen zeer vaak voor dat ze bijvoorbeeld kanaal B lopen te verdraaien, en over kanaal C spelen.
    Maar gelukkig hebben ze dan wel hun sound.
    Altijd mooi vind ik dat

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, dat is lachen.
    Ik heb regelmatig dat anderen over mijn versterker spelen. Dan draaien ze effe tot ze hun sound hebben.
    Het komt alleen zeer vaak voor dat ze bijvoorbeeld kanaal B lopen te verdraaien, en over kanaal C spelen.
    Maar gelukkig hebben ze dan wel hun sound.
    Altijd mooi vind ik dat
    Heeft wat weg van merk-fetisjisten. Op het moment dat je niet meer kunt zien wat het merk is, wordt het allemaal een stuk onduidelijker wat je hoort, ziet, proeft en ruikt.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik kijk eigenlijk zelden hoe iets staat. Draaien en luisteren.
    Een het eerste wat ik meestal doe met nieuwe voor mij onbekende versterkers is kijken in welke freqrange de eq knoppen zitten. Door alle eq knoppen even een keer laag en hoog te draaien zodat je een beetje idee hebt welke knop wat doet.

    Maar goed, we dwalen af. Terug naar de splawn.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh, maakt niet uit hoor over welke versterker, zolang het maar interessant is. Maar om dan toch terug te komen op de Splawn en z'n eq, die is best ongewoon in tegenstelling tot veel andere versterkers. Alles op twaalf uur en vandaar uit bijdraaien werkt niet. Van wat ik er nu van gelezen heb klopt mijn bevinding wel wat betreft het spikey hoog. De treble helemaal op nul draaien schijnt helemaal niet ongewoon te zijn. Moet ik ook maar 's proberen.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Oh, maakt niet uit hoor over welke versterker, zolang het maar interessant is. Maar om dan toch terug te komen op de Splawn en z'n eq, die is best ongewoon in tegenstelling tot veel andere versterkers. Alles op twaalf uur en vandaar uit bijdraaien werkt niet. Van wat ik er nu van gelezen heb klopt mijn bevinding wel wat betreft het spikey hoog. De treble helemaal op nul draaien schijnt helemaal niet ongewoon te zijn. Moet ik ook maar 's proberen.
    Treble op 0 of hooguit 1 of 2 doe ik ook met jcm800. Treble omlaag, mids wat omhoog. Laag ook niet te veel. En als je hoog mist dit bijdraaien met presence.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.980

    Standaard

    Is presence nu eigenlijk tophoog of mid-hoog?

    Remork sluiten.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ligt aan de condensator in je presence circuit. Maar presence vind ik zelf vaak wat invloed hebben op feel van een amp. Presence geeft (uiteraard afhankelijk van amp en circuit) en wat rauwer tophoog dan treble.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top