Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik houd best van practical jokes, maar met grappen zoals hierboven kan je iemand echt instant behoorlijke gehoorschade toebrengen zoals bijvoorbeeld bij een (auto)ongeluk. De humor ontgaat me dan ook even.
    Heb je helemaal gelijk in. De actie was ook niet als grap bedoeld. Ik vroeg me toen gewoon af hoe dat ding zou klinken op 10 en was in de gelegenheid om het uit te proberen. We repeteerden in een grote en hoge expeditiehal (lekkere akoestiek ook) en dan doe je dat in een vlaag gewoon even zonder verder na te denken. Wijsheid komt pas met de jaren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Heb je helemaal gelijk in. De actie was ook niet als grap bedoeld. Ik vroeg me toen gewoon af hoe dat ding zou klinken op 10 en was in de gelegenheid om het uit te proberen. We repeteerden in een grote en hoge expeditiehal (lekkere akoestiek ook) en dan doe je dat in een vlaag gewoon even zonder verder na te denken. Wijsheid komt pas met de jaren.
    Kan ik me inbeelden... hmmmm, een ultrachorus... altijd spijt gehad dat ik die ooit weggedaan heb. Klonk in mijn herinnering toch best wel lekker voor een transistorbeest!
    Kris

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Heb je helemaal gelijk in. De actie was ook niet als grap bedoeld. Ik vroeg me toen gewoon af hoe dat ding zou klinken op 10 en was in de gelegenheid om het uit te proberen. We repeteerden in een grote en hoge expeditiehal (lekkere akoestiek ook) en dan doe je dat in een vlaag gewoon even zonder verder na te denken. Wijsheid komt pas met de jaren.
    Oh, mijn actie was wel als grap bedoeld en ook zo begrepen

    Het is wel behoorlijk fout afgelopen met m'n maat.
    Hij is geëindigd als saxofonist in een Pink Floyd tributeband.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Kan ik me inbeelden... hmmmm, een ultrachorus... altijd spijt gehad dat ik die ooit weggedaan heb. Klonk in mijn herinnering toch best wel lekker voor een transistorbeest!
    M'n broer heeft zo'n ding, niks mis mee hoor! Net als met heel veel Fender trannies.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh, mijn actie was wel als grap bedoeld en ook zo begrepen

    Het is wel behoorlijk fout afgelopen met m'n maat.
    Hij is geëindigd als saxofonist in een Pink Floyd tributeband.



    M'n broer heeft zo'n ding, niks mis mee hoor! Net als met heel veel Fender trannies.
    Ja een maat van me heeft er nog eentje staan. Klinkt leuk totdat je daarna ff op een buizenbak speelt. Dan is het verschil in dynamiek en sounddiepte toch wel groot, vind ik. Peavey had indertijd ook zo'n driekanaals stereotransistorbak. Hoewel die chorus het geluid breed maakte, toch wel hetzelfde verhaal. Aardig, maar niet erg dynamisch en ook vrij plat, zeker zonder chorus. Maar ok, sec is er niks mee. Zet er een leuke drivepedaal voor en je komt een heel eind (in de oefenruimte).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ja een maat van me heeft er nog eentje staan. Klinkt leuk totdat je daarna ff op een buizenbak speelt. Dan is het verschil in dynamiek en sounddiepte toch wel groot, vind ik. Peavey had indertijd ook zo'n driekanaals stereotransistorbak. Hoewel die chorus het geluid breed maakte, toch wel hetzelfde verhaal. Aardig, maar niet erg dynamisch en ook vrij plat, zeker zonder chorus. Maar ok, sec is er niks mee. Zet er een leuke drivepedaal voor en je komt een heel eind (in de oefenruimte).
    Peer had zo'n Peavey stereo chorus ding staan. Daar heb ik een Les Paul '58 en '59 op bespeeld

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Peer had zo'n Peavey stereo chorus ding staan. Daar heb ik een Les Paul '58 en '59 op bespeeld
    Clean was nog best aardig, de drives waren nogal plat, zeg maar. Maar ze waren dan ook niet zo duur en je had dan wel een driekanaals amp. Everthing has its place.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top