Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Ik heb persoonlijk wel redelijk goede ervaringen met de RME Babyface i.c.m. Scuffham Amp simulator.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walberg Bekijk bericht
    Nog even nagekeken, Potfarm werkt zelfs niet eens, die schijn je apart te moeten aanschaffen, dus dat was dan ook het grootste probleem, je dan gewoonweg niets met de ux1, ja wel gitaar aansluiten en luisteren maar je kan verder niets ermee doen.
    Ik heb Podfarm een tijdje op m'n Mac gehad. Mis je niks aan volgens mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    En anders download je Reaper.

    Ik heb de Sapphire usb. Die draait nu goed maar wel pas nadat ik een beta driver voor dr Scarlett reeks heb geïnstalleerd. Maar ja, ik heb nog nooit een uit de doos feilloos werkende interface gehad en dit is onderhand toch al de vijfde.

    De originele Scarlett serie heeft geen pad switch volgens mij, dus als je een beetje erop los hakt meer je gitaar komt het signaal al vervormd binnen. Daarom heb ik dus de Sapphire usb variant genomen.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Ik gok dat dit op een pc was en ik wil echt geen Win vs. OSX discussie losmaken, maar mijn (niet enorm uitgebreide) ervaring is dat er veel meer problemen op een Win platform zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    De originele Scarlett serie heeft geen pad switch volgens mij, dus als je een beetje erop los hakt meer je gitaar komt het signaal al vervormd binnen.
    Ik heb al vrij lang een scarlett 2i2, oude versie neem ik dus aan. Je kunt wel kiezen tussen instrument of line (en dan nog de gain regelaar), en inderdaad, op instrument, met gain minimaal, kun je iig met humbuckers (hoeft niet eens high output te zijn) al in rood gebied komen.
    Ik gebruik altijd een preamp, of een gebufferd signaal en dan de line setting. Dat gaat prima.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb Podfarm een tijdje op m'n Mac gehad. Mis je niks aan volgens mij.

    Ik gok dat dit op een pc was en ik wil echt geen Win vs. OSX discussie losmaken, maar mijn (niet enorm uitgebreide) ervaring is dat er veel meer problemen op een Win platform zijn.
    Klopt. Bij een Mac zit je niet met die asio driver die al dan niet bijgewerkt wordt. Als het een keer goed werkt op een win pc gaat het ook prima verder.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #15

    Standaard

    Wat die asio inhoud weet ik ook niet en ik durf ook niet te zeggen dat een pc minder kan, nee in principe kan je met een pc alles wat je ook met een Mac kan maar het gaat allemaal zo gecompliceerd, driver hier, dit instellen, dat verwijderen, opnieuw opstarten. Je hebt ook overal weer drivers voor nodig waar bij MAC alles al geïntegreerd heeft in het OS. Ik heb hier een Switch met 24 aansluitingen waarvan er zeker 18 bezet zijn, veel externe apparatuur zoals schotel, aquarium, alarm, NAS, ook iemand hier met modelspoor, Domotica en alles is gewoon zo met een commando bereikbaar, alsof het een schijf is. Nou is er bij ons ook iemand met een PC, met windows 10, zoek mij het schompus, voor een ICTer maakt het allemaal niets uit maar voor een hobbyist!
    Afijn weer offtopic, ik heb uiteindelijk een Focusrite Saffire Pro 24 DSP aangeschaft voor een prijs van een B stock Scarlett 2i2. Ik heb een Mac dus heb zat firewirekabels hier liggen en mijn Mac mini heeft ook nog steeds een firewire (800) aansluiting. Een verloop heb ik hier ook nog liggen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooi man, zal je veel plezier aan beleven! Maar heb je al een DAW of andere software? (DAW = Digital Audio Workstation).

  7. #17

    Standaard

    Nee, ergo ik weet niet eens wat er allemaal standaard met de Saffire wordt meegeleverd. Ik zal ook niet meteen alle functies uit het apparaat benutten vrees ik. Ik zal eerst nog wat onderzoek moeten doen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je kunt alvast starten met Garageband of Reaper downloaden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19

    Standaard

    Ik heb natuurlijk Garageband maar ik kan ook beschikken over Logic pro 10.3 (tekst even bewerkt, ik had niet de pro tools maar Logic pro).
    Laatst gewijzigd door walberg; 3 augustus 2017 om 13:15 Reden: foutieve info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard

    Ik gebruik Focusrite Scarlett Solo icm Sonar Home Studio van STEAM €100 voor de Scarlett en iets van €80 voor software . Je kan ook de bijgevoegde software gebruiken, maar die vond ik erg gebruikers onvriendelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top