Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Focusrite scarlett of Sapphire?

    Ik wil een nieuwe (externe) audiokaart koppelen aan mijn Mac mini. Op dit moment heb ik nog een UX1 maar ik zoek wat beters.
    Ik ga er van uit dat de Sapphires wat ouder zijn en dus misschien technisch wat achter lopen op de (2e gen) Scarletts? is dat ook zo?
    Ik heb dus een Mac, deze heeft alleen maar usb3 geen usb2 ik heb wel een hub natuurlijk met tien uitgangen en die is usb2 maar ervaring met (o.a.) Line 6 spul uit het verleden leerde mij dat je geen hub moet gebruiken, echter hoor ik ook dat je ook geen usb3 moet gebruiken met usb2 spul. Natuurlijk is mijn firewire de 800 versie en geen 400 maar dat zou minder een rol spelen dan bij USB.
    Ik heb een imitatie stratocaster (Squirer) met single coil elementen, op de Scarlet 2e generatie zouden de ingangen verbeterd zijn voor gitaren.

    Wat is de praktijk?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb een Saffire Pro 40, en die bevalt me heel goed. Gitaar direct inprikken gaat prima met mijn strat, en klinkt niet gek afhankelijk van de ampsim die je gebruikt. Soms voor clean geluid gebruik ik alleen een SSL channel in Ableton Live met wat chorus en galm.

    Als je niet veel eisen hebt qua inputs en outputs zou ik een Scarlet nemen, die doet het volgens mij prima op jouw Mac Mini.

    Je zou ook kunnen kijken naar een tweede hands saffire van de een of andere uitvoering.

    Wat klank betreft weet ik het niet, de een zegt dit de ander dat........... Ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt!

  3. #3

    Standaard

    Hamvraag: wat versta je onder verbeteren. Wat mis je nu? Ik heb zelf een Scarlett en deze is prima, bij de saffire zit je specifiek evt. met firewire uitdagingen.

  4. #4

    Standaard

    gezien het geringe prijsverschil tussen de Scarlet en de ux1 en het feit dat ux1 speciaal op gitaar gericht is(goede sofware) zou ik iig eens gaan luisteren alvorens tot aanschaf over te gaan

  5. #5

    Standaard

    Firewire is in ieder geval wat minder belastend voor de processor, mijn Mac heeft nog steeds een firewire aansluiting en kabels heb ik ook voor firewire nog zat zelfs een verloop van 800 naar 400 dus die firewire uitdaging zie ik niet. Ik heb altijd voor backuppen ook de firewire gebruikt.

  6. #6

    Standaard

    Enige wat bij die UX1 zit is de podfarm is in mijn ogen niet echt gebruiksvriendelijk, maar als je ook nog eens een microfoon erbij wil kan je geen condensatormic gebruiken. Ook zijn de line aansluitingen niet echt kraakvast (iedere keer als ik even met mijn hoofdtelefoon beweeg valt er geluid weg of kraakt de lijn dus even draaien en het gaat fout).

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Nog even nagekeken, Potfarm werkt zelfs niet eens, die schijn je apart te moeten aanschaffen, dus dat was dan ook het grootste probleem, je dan gewoonweg niets met de ux1, ja wel gitaar aansluiten en luisteren maar je kan verder niets ermee doen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Volgens mij krijg je bij aanschaf van een Focusrite altijd de een of andere DAW erbij, en kan je meteen aan het werk......

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    En anders download je Reaper.

    Ik heb de Sapphire usb. Die draait nu goed maar wel pas nadat ik een beta driver voor dr Scarlett reeks heb geïnstalleerd. Maar ja, ik heb nog nooit een uit de doos feilloos werkende interface gehad en dit is onderhand toch al de vijfde.

    De originele Scarlett serie heeft geen pad switch volgens mij, dus als je een beetje erop los hakt meer je gitaar komt het signaal al vervormd binnen. Daarom heb ik dus de Sapphire usb variant genomen.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top