Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Die bovenste heeft wel heel veel 'lucht' . En al ben ik geen gitaarbouwer, wanneer ik het verschil van de transitional en de long neck tenon vergelijk, kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het toch meer om een marketing issue gaat dan om een daadwerkelijk geluidsverschil
    Die twee extra lengt cm's raken de body niet eens
    Wat de short tenons betreft, staan er nogal wat foto's op internet waarbij de je de (short) tenon ziet zitten vanuit de neck pocket, dan zou dan eigenlijk meer het 'transitional' zijn minus die 4 uitstekende millimeters
    de transitional werd gebruikt in 68, in 69 was de tenon al zo kort als de moderne les paul dus tis niet dat je op dit moment kunt kiezen uit een transitional en een long tenon
    en ja die 2 cm raken de body wel maar als je je gitaar doormidden zaagt met een grote cirkel zaag dan wil het hout wel eens losraken op die plek
    life sucks and then you die

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hier de tenon van een CS9, je ziet dat hij zelfs de neckpickup cavity niet raakt


    long tenon


    short
    life sucks and then you die

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mijn begin jaren 80 Burny les paul custom heeft een long tenon...maar ik ga 'm toch maar niet doorzagen om te kijken of de bevestiging netjes is

  4. #24

    Standaard

    Hahah, net nu ik heb gekocht (echt bijna letterlijk op de minuut) begint dit topic te lopen.. hij moet nog aankomen, is net verzonden. Zou graag een foto posten maar geen idee hoe dat moet..

  5. #25

    Standaard

    Dank voor jullie input trouwens!

  6. #26
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2003
    Locatie
    den haag
    Berichten
    20

    Standaard

    Gefeliciteerd Warroo,
    Welke is het geworden uiteindelijk?
    Groeten edward

  7. #27

    Standaard

    1959 th lemon 2017. Een van de laatsten. Net nog toen Rick Gembar in het zadel zat.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    M'n Gibson SG '62 reissue heeft een long tenon. M'n exquise LP '59 van Harley Benton weet ik niet, vergeten te kijken. Hij is wel heel stemvast.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Lebbis had het ooit over dingen als "Nuts" en waspoeders die om de paar jaar op het etiket zetten: "Nu met verbeterd recept/ nieuwe formule". Waarom kunnen fabrikanten eens niets uitbrengen waarvan ze zeggen: "Dit is het beste wat we hebben of kunnen, beter wordt het niet!" Dit heb ik wel zon beetje bij dit topic over al die historische net-niet correctheid bij Gibson. Kunnen ze ipv al die semi zoethouders niet gewoon die verdomde 58/59 plank reproduceren? En voor welke belachelijke prijzen dan nog. 😃😡

    MS

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dus je wilt dat een bedrijf zegt dat een ander bedrijf dat een gitaar in 1959 heeft geproduceerd, zegt dat dit het beste is wat zij kunnen? De belachelijke prijzen zijn er al

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top