Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Mijn 2014 heeft ook nog een long tenon. Hadden ze in 2014 volgens mij allemaal. 2015 zijn dan de CS'en gekomen die het inderdaad moesten doen met een short tenon.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    klopt, vanaf 1993, het begin van de historics hebben de R7/8/9/0 een lange nek tenon, alleen de CS9 dus niet, iedere jaar veranderen de specs een beetje en soms zitten ze wat dichter bij de originele LP's en soms drijven ze een beetje af. de 2017 true historic zit er het dichts bij maar er blijft nog genoeg over om te "verbeteren"

    hier een mooi overzicht
    http://www.lespaulforum.com/forum/sh...aul-Collection
    Ik begrijp je niet helemaal Fred, " CS9 niet" zeg je, maar ik had een R9 Custom shop (CS9) en die had wel degelijk een long neck tenon, de originele 1959 standards hadden er een, dus wil je historic correct zijn dan moeten de historics zoals de CS r9 een long neck tenon hebben, en die van mij ( Een CS9)had dat ook, hetzelfde bij de 58 custom shops van die jaren dacht ik.

    Of maak ik een fout met de juiste benamingen en is een Gibson Custom shop 59 reiisue ( authentic CS9) uit 2005 niet dezelfde gitaar als een Cs9 ?
    Laatst gewijzigd door dorrus; 7 augustus 2017 om 17:55

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    @ Humbucker: Zou inderdaad kunnen kloppen, wat zou betekenen dat een CS9 van 2003 t/m 2014 een long neck tenon heeft, en vanaf 2015 niet meer
    Blijft raar, ze worden steeds duurder dus zou je mogen verwachten dat ze ook meer historic correct zouden zijn, maar het tegengestelde blijkt het geval, zowel bij fender als Gibson blijven ze maar veranderen om weer iets 'nieuws' op een verzadigde markt te kunnen zetten
    Laatst gewijzigd door dorrus; 7 augustus 2017 om 17:55

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    gibson heeft een korte periode gehad na de introductie van de true historics, dat men dacht dat het een goed idee was om de mensen die een "correcte" les paul wilde naar de TH's te jagen, dat deed men door de R9 eigenlijk op te heffen en de standard te verheffen naar custom shop status, die serie werd C7, C8, C9 en C0 genoemt, niet te verwarren met de r7, r8, r9, en r0
    jouw r9 is dus geen c9
    kort daarna is gibson weer terug gegaan naar de r series met lange tenon
    life sucks and then you die

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Dank je voor je bericht , maar mijn R9 was een Custom shop R9 Vos reissue,een CS R9 wat staat voor custom shop reiisue 1959, Ik snap het verschil nog steeds niet, sorry

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Weet iemand of alle short tenons zo zijn als in deze afbeelding?


    Productietechnisch wel handig (hals in body positioneren met een mal, succes verzekerd), maar heb een zeer gerenommeerde gitaarbouwer er toch weleens over horen mopperen.
    Heeft gibson ook "passende" short tenons?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Die bovenste heeft wel heel veel 'lucht' . En al ben ik geen gitaarbouwer, wanneer ik het verschil van de transitional en de long neck tenon vergelijk, kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het toch meer om een marketing issue gaat dan om een daadwerkelijk geluidsverschil
    Die twee extra lengt cm's raken de body niet eens
    Wat de short tenons betreft, staan er nogal wat foto's op internet waarbij de je de (short) tenon ziet zitten vanuit de neck pocket, dan zou dan eigenlijk meer het 'transitional' zijn minus die 4 uitstekende millimeters
    Laatst gewijzigd door dorrus; 7 augustus 2017 om 18:50

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat denk ik dus ook; het kleine verschil tussen de transitional zal, zeker gezien de dikte die je daar nog hebt, niet veel bijdragen lijkt me.
    Maar als ze die short tenon nou ook in goed passende versie hebben is er ook niks mis mee

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Dank je voor je bericht , maar mijn R9 was een Custom shop R9 Vos reissue,een CS R9 wat staat voor custom shop reiisue 1959, Ik snap het verschil nog steeds niet, sorry
    geeft niet , jij hebt een custom shop les paul en die heet R9 (en dus niet CS R9), buiten de customshop worden er geen R9's gebouwd daarom noemt gibson die gewoon R9 of historic R9, de productie les pauls heten; standard, traditional, studio, custom, classic
    de customshop les pauls: True Historic, historic (R), collectors choice (CC), players choice en made to measure.

    in 2015 werd de CS9 gemaakt en dat was zogenaamd de opvolger van de R9, de R9 was gepromoveerd naar de True Historic en de klasse daaronder wat eigenlijk de Historic was werd nu CS9 genoemd alleen was dat een veredelde productie standaard en dat is waarom veel mensen deze LP's liever niet kopen.
    life sucks and then you die

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Als zelfbouwer zou ik me dood schamen bij die short tenon en die twee andere hebben ook schoonheidsfoutjes. Dat Gibson zoiets durft te verkopen .... Kliko-waardig

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top