Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 61
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Een Bassman gaat van 8 ohm niet dood, ik heb er jarenlang eentje over een 8 ohm 100 watt speaker laten lopen maar het is niet ideaal en in principe zit je dan vast aan 2 x12 8 ohm die je op 4 en 16 moet bedraden.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke90 Bekijk bericht
    ok, ga even afwachten als ik 2de hands iets mooi tegen kom.
    Anders ga ik zelf cab laten maken of palmer kopen.

    Dus even samenvatting als ik alles juist heb.
    Dat ik naast de ampeg ga moeten kiezen tussen ofwel de Vox ax15 of de Fender bassman?
    Op de bassman heb ik enkel de keuze tussen 4ohm

    1x12 : 16ohm
    Ampeg
    Vox ac 15 (externe speaker)

    2x12 : 2x8 parallel = 4 ohm ?
    Ampeg
    Fender bassman 100

    Luxeprobleem..
    Je kunt volgens mij een combi 2x12 cabinet maken waarbij je kunt schakelen tussen 4 of 16 ohm. Twee speakers 8 ohm parallel maakt inderdaad 4 ohm en dezelfde twee speakers 8 ohm in serie maakt 16 ohm. Zal je even op zoek moeten gaan naar een veilige schakeling die dit mogelijk maakt!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Je kan het nog slimmer doen, behalve schakelen tussen 1x 4 & 16 ook een 2 x 8.
    Gok dat het een gecompliceerde schakeling is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je kan het nog slimmer doen, behalve schakelen tussen 1x 4 & 16 ook een 2 x 8.
    Gok dat het een gecompliceerde schakeling is.
    Nee, rete simpel. Weet alleen niet meer hoe. Nico Verduin hier op het forum had vroeger een afbeelding 3 ingangen, serie mono en parallel. Je zou hem een berichtje kunnen sturen. Was een heel duidelijk plaatje.

    geen handtekening.
    147-c Guitars

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Klopt, was toch met schakelende jacks? Probleem was de stroom dacht ik. Vond deze, moet wel een robuuste switch zijn, 5A om en nabij.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ja, 3 schakelende jacks op een plaatje. Heb het zelf eens op een 212 gehad en werkte super.

    geen handtekening.
    147-c Guitars

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Maar even hier op inhakend....

    Is er iets wat te typeren is als een breed inzetbaar cabinet/speaker.... Zoek zelf nl. ook iets (bij voorkeur een (staande) 2x12) voor mijn Kemper. Hoeft uiteraard geen FRFR (juist niet dus) te zijn, maar wel iets dat niet te stijf is voor een lekker clean/lichte overdrive of juist totaal geen druk geeft als het ff moet.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maar even hier op inhakend....

    Is er iets wat te typeren is als een breed inzetbaar cabinet/speaker.... Zoek zelf nl. ook iets (bij voorkeur een (staande) 2x12) voor mijn Kemper. Hoeft uiteraard geen FRFR (juist niet dus) te zijn, maar wel iets dat niet te stijf is voor een lekker clean/lichte overdrive of juist totaal geen druk geeft als het ff moet.
    Best lastig! De Marshall 4x12 cabinets met onder andere Vintage 30 of Greenbacks zijn imo toch wel breed inzetbare cabinets voor diverse muziek stijlen en versterkers. Maar eigelijk is ieder cabinet van 4-8-16 ohm breed inzetbaar, als we het even niet over smaak hebben :-)

    Uiteindelijk als je zelf de keuze zou moeten maken en in jouw geval een staand 2x12 cabinet voor gebruik met de Kemper met diverse type versterker profiles aan boord dan wordt de keuze en het aanbod al wat persoonlijker. De keuze van een speaker is uiteindelijk ook smaak en stijl gebonden maar als je imo over een breed inzetbare speaker praat is bijvoorbeeld de V30, Creamback of Greenback van Celestion een goed startpunt. Er zijn uiteraard nog veel meer smaken (daar de speaker het eindfilter van je geluid bepaald) en merken, maar breed inzetbaar zijn imo de classics die we allemaal wel kennen. En in welk cabinet ze hangen kan zeker voor de toepassing en de stijl muziek belangrijk zijn.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maar even hier op inhakend....

    Is er iets wat te typeren is als een breed inzetbaar cabinet/speaker.... Zoek zelf nl. ook iets (bij voorkeur een (staande) 2x12) voor mijn Kemper. Hoeft uiteraard geen FRFR (juist niet dus) te zijn, maar wel iets dat niet te stijf is voor een lekker clean/lichte overdrive of juist totaal geen druk geeft als het ff moet.
    Schakel je dan de speakersimulator uit want een modeling is bedoelt om met een neutraal speaker te gebruiken. Wil je toch een gitaarspeaker gebruiken dan vind ik persoonlijk dat de Kemper niet helemaal tot zn recht komt.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat wanneer je een bepaalde gitaar speakerbox kiest, je ook een beetje vast zult zitten op het karakter van die speaker, terwijl je bij modeling/profiling het geluid min of meer 'afgebakken' door het apparaat zelf krijgt. Dan zou het alleen nog een kwestie van zo natuurgetrouw mogelijk uitversterken moeten zijn.
    Maar goed, ik heb er totaal geen ervaring mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top